Ik heb een verwijder.php bestand maar op een of andere manier wil het niet gaan werken. Volgens de error report zit de error in de volgende regels:

if($_POST['submit']){
$query = "DELETE FROM gastenboek WHERE id=". id ."";
$verwijder = mysql_query($query) or die(mysql_error());
print("Het bericht is verwijdert.<br>Klik <a href=\"index.php\">hier</a> om terug te keren naar het gastenboek.");
}

De error geeft aan dat het om de regel $verwijder gaat kan iemand een suggestie geven van wat ik verkeerd doe?

groetjes en alvast bedankt!
uit welk vreselijk boek heb jij php geleerd? fireplace material
<?php
$query = "DELETE FROM gastenboek WHERE id=". id ."";
?>

moet zijn
<?php
$query = "DELETE FROM gastenboek WHERE id=". $id ."";
?>

Je vergat dus de variabele prefix van php '$'.

Edit: Waar kom $id trouwens vandaan? Neem aan dat je die eerder in dit script wel doet toekennen via bijv. een POST-var?!
Dit is een script van WebmasterCity.nl ik ben op het moment bezig met de fouten eruit te halen hij zit helemaal vol. En kennelijk komt die $id helemaal nergens vandaan. Beetje vreemd maar bedankt ;)
Hoe kan ik eigenlijk het beste die $id toekennen?

Waarschijnlijk:

<?php
$id = (int) $_POST['id'];
?>
Jammer dat gaat ook niet werken. Maar het aparte is dat hij op de index pagina wel de id weet van de pagina, ook als ik op verwijderen klik, maar zodat ik op de bevestiging druk om te verwijderen slaat ie uit.

http://udh.gethost.nl/gastenboek/index.html
Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Dan zul je toch echt wat meer relevante code moeten posten.
[php]<?
session_start();
if($_SESSION['login'] == 1 && $_SESSION['sid'] == session_id()){

if($_POST['submit']){
$id = "SELECT * FROM gastenboek WHERE id";
$query = "DELETE FROM gastenboek WHERE id=". $id ."";
$verwijder = mysql_query($query) or die(mysql_error());
print("Het bericht is verwijdert.<br>Klik <a href=\"index.php\">hier</a> om terug te keren naar het gastenboek.");
}
else{
?>
[/php]

Dit is verwijder.php met nog wat html en de afsluitende haakjes van de php eromheen.

En deze error krijg ik:
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/celine/domains/udh.gethost.nl/public_html/gastenboek/verwijder.php on line 16

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/celine/domains/udh.gethost.nl/public_html/gastenboek/verwijder.php on line 16
Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO)

celine schreef op 27.03.2008 12:16
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/celine/domains/udh.gethost.nl/public_html/gastenboek/verwijder.php on line 16
Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO)

Je hebt geen connectie met de database.

Reageren