ik heb gebruik gemaakt van een paart scropts die hier beschikbaar zijn om voor alleen leden bepaalde pagina's beschikbaar te stellen... Maar nu heb ik het volgende vraag:
Ik wil graag als iemand inlogt met username en password dat ie naar zijn eigen pagina gaat... Dus bij: een klant heeft vorige week iets bij me besteld, die logt vadaag in en gaat direct naar zijn pagina waar hij overzicht ziet, dus daar mogen andere gebruikers niet komen...
Dat is gewoon 1 overzicht pagina die afhankelijk van welke gebruiker ingelogd is, de juiste informatie toont.
Hoe je kunt zien welke gebruiker ingelogd is, hangt natuurlijk af van je loginsysteem. Maar in de meeste gevallen zal dat via bijvoorbeeld het id in een sessievariabele te bepalen zijn.
ja bijvoorbeeld het id. maar met dit script moet je wel elk id een pagina geven. dus dat is wel wat onhandig maar daar zou je zelf misschien wel wat op kunnen uitbouwen.
het is sowieso niet handig een rank in een sessie op te slaan. een rank controleer je in de database afhankelijk van je user_id dat samen met een bool in je sessie staat.
Na het inloggen stuur je de gebruiker door naar bijvoorbeeld profiel.php. Op deze pagina lees je bijvoorbeeld uit $_SESSION['id'], die je tijdens het inloggen aangemaakt hebt, het id van de betreffende gebruiker uit. Aan de hand van dit id haal je vervolgens de corresponderende gegevens uit de database en die toon je.