Ik zit met een probleempje. Ik heb al op 2 manieren een transparante overlay gemaakt.

Manier 1:
Met een transparante .png plaatje van 1x1 px. Probleem hierbij is dat op sommige pc's met IE dit niet in 1 x op het scherm verschijnt maar zeg maar opbouwt van boven naar beneden. Dat ziet er niet uit en duurt lang.

code hiervan:

.overlay {
	background-image:url(../images/overlay.png);
	background-repeat:repeat;	
	position:absolute;
	left:0px;
	top:0px;
	width:100%;
	height:100%;
	z-index:1;
}
.msgbox {
	width:350px;
	height:125px;
	border:2px solid #e30000;
	background-color:#FFFFFF;
	z-index:100;
	padding:15px;
}

Manier 2:
Gewoon met een zwarte background color en in css opacity instellen. Werkt opzich goed maar de div die ik weer hier in wil laten zien wordt ook transparant. Ook als ik daarin de opacity gewoon op 100 zet en de z-index hoger zet dat de overlay.

code hiervan:

.overlay {
	background-color:#000000;
	Filter: Alpha(Opacity=80);
	-moz-opacity:0.80;
	position:absolute;
	left:0px;
	top:0px;
	width:100%;
	height:100%;
	z-index:1;
}
.msgbox {
	width:350px;
	height:125px;
	border:2px solid #e30000;
	background-color:#FFFFFF;
	z-index:100;
	padding:15px;
	Filter: Alpha(Opacity=100);
	-moz-opacity:1;
}

Dus eigenlijk was ik wel tevreden met de PNG oplossing aangezien de msgbox div dan gewoon zonder opacity weergeven werd alleen het blijkt dat het in IE dus langzaam werkt. Hoe doen jullie dit iemand suggesties?
waarom heb je dit nodig? in 9 van 10 gevallen komt het omdat er een ontwerpfout gemaakt word..
omdat ik dit graag wil gebruiken in iets wat ik maak.

Maar wat bedoel je met ontwerpfout?
waarom heb je dit nodig? om de breedte in iets te krijgen of om een afbeelding 'onkopieerbaar' te maken..
het is gewoon een msgbox. Dus als je een bepaalde actie doet krijg je een berichtje te zien en wordt er over de website een transparante laag gezet en dan die msgbox erin. En daar kan je dan gewoon weer op OK klikken en gaat het weer weg
je zou dan toch een background width kunnen meegeven en de repeat uitzetten..?
Sjoerd Bod schreef op 03.04.2008 11:09
het is gewoon een msgbox. Dus als je een bepaalde actie doet krijg je een berichtje te zien en wordt er over de website een transparante laag gezet en dan die msgbox erin. En daar kan je dan gewoon weer op OK klikken en gaat het weer weg

Waarom maak je dan niet gebruik van Thickbox? (ik dacht dat het deze was, en anders zijn er nog wel meer) Die doen dat al voor je en het werkt crossbrowser.
Lightbox is zoiets voor plaatjes, zoek er maar eens op.
oja dat lijkt wel wat te zijn thickbox

thanx
Of check even de terralemon website die ik een tijdje geleden gemaakt heeft. Daar zit ook zoiets ingebouwd. Maakt gebruik van een PNG en een conditional comment voor IE6.
@jan mag er een knopje geen geluid bij, mijn kat was "not amused".

Reageren