Door
Tim Bakker
op 15-01-2005 12:40
gewijzigd op 21-02-2005 17:20
2.336 views
ik heb een site waarbij je je moet registreren.
in de signup.php zit een functie waarmee je een email verstuurd met een activatiecode.
dus, nmakkelijker gezegd: als je je registreert krijg je een activeringsmail.
ditwil ik eruit hebben maar dat krijg ik nietvoormekaar.
ik wil daty je gewoon na aanmeldenin 1 keer kan inloggen. wie kan mij hier bij helpen?
alsje mij ff toevoegt bij msn kunnen we er denk ik beter overpraten:
***SPAMBOT FOOD ;)***
if(isset($_POST['submit'])) {
$message = Array(
"Je login mag alleen A-Z, a-z, 0-9, _ en - hebben",
"De wachtwoorden die je gaf zijn niet identiek",
"Vul een geldig e-mail adres in",
"Selecteer een type crimineel",
"Er bestaat al iemand met die login",
"Er is al iemand met die e-mail");
if($data = mysql_fetch_object($dbres)) {
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `activated`=1,`signup`=NOW() WHERE `login`='{$data->login}'");
mysql_query("DELETE FROM `[temp]` WHERE `id`='$id'");
print " <tr><td class=\"mainTxt\">Activatie voltooid, je kunt nu inloggen</td></tr>\n";
$id = $_GET['id'];
$code = $_GET['code'];
$dbres = mysql_query("SELECT `login` FROM `[temp]` WHERE `area`='signup' AND `id`='$id' AND `code`='$code'");
mysql_query("UPDATE `[users]` SET `activated`=1,`signup`=NOW() WHERE `login`='{$data->login}'");
print " <tr><td class=\"mainTxt\">Activatie voltooid, je kunt nu inloggen</td></tr>\n";
}
else
print " <tr><td class=\"mainTxt\">Incorrecte activatie-code...</td></tr>\n";
}
else {
if($msgnum != -1) {
print " <tr><td class=\"subTitle\"><b>Aanmelden</b></td></tr>\n";
if(isset($msgnum) && $msgnum != -1)
print " <tr><td class=\"mainTxt\">\n {$message[$msgnum]}\n </td></tr>\n";
<?
}
?>
Hier zeg je dus dat de gebruiker uit kolom [temp] moet gewist wordn, en dat activated op 1 moet gezet worden in de tabel [users].
Dus moet je gewoon zorgen dat als ze ingevoerd worden, er niets in tabel [temp] gezet wordt, en in tabel [users] direct een 1 bij activated komt, en geen 0...
Maar die code staat hier boven niet, dus zal je zelf eens moeten zoeken.
Niet zo moeilijk...
Gaat trouwens over het spel Criminals...
Wordt hier normaal niet meer aanvaard... :)
Tim, graag zelf beetje meer interesse tonen en zelf meer je best doen..
Je moet zelf scripten en niet aan ons vragen of we iets voor je willen maken.. en geen gemaar .. ;) dit is een support forum, punt.
?
Onbekende gebruiker
20-01-2005 23:06
hoi ik heb hetzelfde probleem.. ik heb van alles geprobeer.. ik heb zelfs voor elkaar gekregen dat als ik een account heb gemaakt en ging inloggen er stond dat de account is geactiveerd en ging inloggen....maar hij logde niet in :P
het is echt moeilijk en als jullie niet will vertellen hoe het moet vraag ik met alle respect om een handige tip :D want ik zit echt vast :(