Ik heb gezocht, echter niet kunnen vinden (ook omdat ik de naam er niet voor weet).
Hier mijn probleem: Ik heb een mooi simpel scriptje gemaakt voor iemand wat niet meer doet als een fototje met verhaaltje op een site zetten (incl. naam en e-mail). Echter nu hebben de SPAM vriendjes mij gevonden en gooien hier van die mooie berichtjes op. Nu heb ik als oplossing dat de beheerder eerst de berichten moet beoordelen maar goed dit houdt de stortvloed aan SPAM berichten niet tegen.
CAPTCHA's schijnt ook niet te zijn wat je wilt dus mijn vraag zijn er ook andere oplossingen? En om het in de toekomst te voorkomen; hoe kom ik in de vizieren van dergelijke systemen?
Het beste is gewoon om ervoor te zorgen dat de spammer er geen zin meer in heeft. Kortom stuur per geplaatst bericht een activatiemailtje. Als iemand wilt spamme (en dus uiteindelijk zijn eigen mailbox spammed) is de lol er af lijkt mij zo.
Succes
Haha goede oplossing inderdaad ik vraag me alleen af in hoeverre ze een echt e-mailadres in gaan vullen.
[quote='Marvin schreef op 07.04.2008 17:28']Het beste is gewoon om ervoor te zorgen dat de spammer er geen zin meer in heeft. Kortom stuur per geplaatst bericht een activatiemailtje. Als iemand wilt spamme (en dus uiteindelijk zijn eigen mailbox spammed) is de lol er af lijkt mij zo.
Succes
Haha goede oplossing inderdaad ik vraag me alleen af in hoeverre ze een echt e-mailadres in gaan vullen.
Bedankt voor alle linkjes e.d.! [/quote]
Als ze een ongeldig e-mailadres invullen kunnen ze het bericht niet activeren en zal het dus niet worden getoond. Dit lijkt mij een vrij goede oplossing. Zeker als het gaat om een site/reactie form waar gebruikers, zoals op een forum, veel posten. Dan is het namelijk niet erg gebruiksvriendelijk
[quote='Gerald schreef op 07.04.2008 16:55']Een account aanmaken is helaas geen optie
Dat is altijd een optie, je kiest er alleen niet voor. Dat is heel wat anders dan geen optie.[/quote]
Dat mijn opdrachtgever er niet voor kiest en het totaaaaal niet binnen de visie van de site past maakt het geen optie. Het is maar net hoe je 'geen optie' definieert.
Al is het natuurlijk een optie om dat te accepteren, dat is op zich niks bijzonders. Dat de optie onacceptabel is, dat is een ander verhaal, het is gewoon een optie. Net zoals dat een account een optie is, en om spam tegen te gaan zelfs een hele goede optie. Waarschijnlijk zelfs veruit de beste optie.
Wanneer een opdrachtgever dat niet wil geloven, is het aan jou om hem daar van te overtuigen of om duidelijk te maken dat hij anders meer spam zal moeten accepteren. Of een bak extra werk en alles met de hand controleren. Het zijn allemaal opties die je hebt.
Al is het natuurlijk een optie om dat te accepteren, dat is op zich niks bijzonders. Dat de optie onacceptabel is, dat is een ander verhaal, het is gewoon een optie. Net zoals dat een account een optie is, en om spam tegen te gaan zelfs een hele goede optie. Waarschijnlijk zelfs veruit de beste optie.
Wanneer een opdrachtgever dat niet wil geloven, is het aan jou om hem daar van te overtuigen of om duidelijk te maken dat hij anders meer spam zal moeten accepteren. Of een bak extra werk en alles met de hand controleren. Het zijn allemaal opties die je hebt.
Hier kunnen we lang of kort over discussieren. Ik denk niet dat we gaan toegeven. Spam is uiteraard geen optie en past niet binnen de visie. Nogmaals het is net hoe je een 'optie' definieert. Ik denk namelijk niet dat als je op een simpele site (neem bijv. TinyPic) waar je even je plaatje kwijt wilt meer bezoekers gaat trekken als je eerst een hele procedure door moet om een account aan te maken. Is het dan een optie? Nee, in mijn ogen niet.
In jouw ogen waarschijnlijk wel. Nogmaals dat is aan jou en waarschijnlijk gaan we het er niet over eens worden en daarom zou ik hierbij graag de discussie willen stoppen.
Gerard, wat ik zeggen wil, is dat je meer opties hebt dan dat je in eerste instantie denkt te hebben. Ook opties die je eigenlijk helemaal niet horen wil, zijn opties. 'Niks doen' is bv. een uitstekende optie, vooral wanneer er geen tijd en/of budget is. Zet deze opties dus gewoon op de lijst met opties, ook als je van te voren al weet dat ze niet acceptabel zijn. Soms moet je daar vanwege keuze op terugkomen en gewoon accepteren dat er een bug in je systeem blijft zitten, spam in je systeem terecht komt, etc. etc. etc.
We leven helaas niet in een perfecte wereld.
Maar goed, dit gaat meer over systeemontwikkeling dan over je huidige problemen.
Zet alle mogelijke en onmogelijke opties op een rijtje, doe per optie een urenschatting (niet alleen in bouwtijd) en een schatting van de gevolgen. Op basis van deze resultaten kies je dan de best passende oplossing. Ga niet eerst vaststellen wat acceptabel is en dan nog eens kijken of het wel mogelijk is. Verhaal van water en wijn...
Ik zou gaan voor Terence z'n oplossing. Ieder bericht dat een url bevat moet nog een extra captcha-test doorstaan. De rest kan zonder gemekker geplaatst worden. (Want wat is spam zonder een url erin?)