Hallo,
Is het mogelijk om in PHP een verborgen map aan te maken op de server?
Ik heb dit nog niet kunnen vinden..
3.882 views
SanThe schreef op 08.04.2008 15:35Via de website, dus via php, kan je zo'n map beveiligen met een .htaccess bestand.
/.icons
/.templates
/.wine
/zichtbare_map
Jurgen schreef op 08.04.2008 15:39Een verborgen map ziet er op een linux systeem mestal zo uit:
/.icons /.templates /.wine /zichtbare_map
met een . ervoor dus. Dit is overigens alleen in filebrowsers, op de terminal en met FTP programma's zijn ze altijd zichbaar uiteraard. Wat is het nut trouwens om een map onzichtbaar te maken? Je gaat gewoon rechten bepalen met chmod() of de gebruiker wel die folder mag lezen.
Djemo schreef op 08.04.2008 15:43@Jurgen: wordt Linux door meer dan 70% van de wereld gebruikt? Dacht het niet. Nee, dan zul je bij het Windowsadres moeten zijn.
@Djimmy: waarom wil je de map per sé verborgen houden? Je kunt toch ook gewoon zeggen dat ze die map met rust moeten laten?
Of je creëert via GD automatisch bij het laden van de foto's op de webpagina een thumb.
Djemo schreef op 08.04.2008 15:43@Jurgen: wordt Linux door meer dan 70% van de wereld gebruikt? Dacht het niet. Nee, dan zul je bij het Windowsadres moeten zijn.
@Djimmy: waarom wil je de map per sé verborgen houden? Je kunt toch ook gewoon zeggen dat ze die map met rust moeten laten?
Of je creëert via GD automatisch bij het laden van de foto's op de webpagina een thumb.
Ja maar het lijkt me dat die altijd op 0777 moet staan omdat PHP ook ze thumbs erin moet zetten?
En via FTP wil ik niet dat de gebruikers ze kunnen zien.
Djemo schreef op 08.04.2008 15:56Ik had het over normale bezoekers, niet van die techniekgozers...
Jurgen schreef op 08.04.2008 15:55
Dat Apache en PHP daar rechten op hebben is goed, maar hebben andere FTP gebruikers daar rechten op nodig? Nee dus.. gewoon chmodden. Je kunt per gebruiker/groep aangeven of zij er rechten op hebben en welke rechten.