Beste mensen,

Ik ben een tijdje bezig geweest met een nieuw forum, nu wil ik graag jullie mening over het forum, waarbij u moet letten op:

- PHP (icm MYsql)
- Design (komt alles duidelijk over en makkelijk vindbaar?)
- Snelheid
- Toegangkelijkheid (browsers en OS's)

De topics die er nu opstaan heb ik gekopieerd uit mijn oude forum. Het forum is voor mij bezoekers nog niet open, u kunt dus nog gewoon onzin posten om te testen (haal het er eind van de week wel af :-)).

Het forum is te vinden op: www.jbgsm.nl/forum2 En ik hoop op goede reacties waar ik wat mee kan (zonder dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen hehehe)

Indien nodig zal ik nog meer uitleg geven.

Jelmer

Edit: Ook letten op bugs natuurlijk! :-)
Bug 1:
http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php?f=9999 dit zou niet mogen lijkt mij. Je bent vergeten te checken of de topic wel bestaat.

Bug 2:
Deze valt eigenlijk ook onder de eerste http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php?f= klik maar eens. Het zelfde als je ?f=abcd(dus letters ipv cijfers) er achter zet, dan komt dezelfde fout. Het is ook zo als je naar deze link gaat http://www.jbgsm.nl/forum2/lees.php dus als je ?f=(cijfer) weglaat.
Oplossing(en): Check of het een cijfer is met is_numeric() en of het geset is met isSet(). Doe er voor de zekerheid ook nog een trim() over, zodat alle spaties/tabs weg zijn.

Bug 3:
'Berichten met de miste reacties' dat staat overal onder de categoriën. Het is miNste :P

Bug 4Ik kan de titel van een nieuwe topic leeg maken, door er gewoon spaties in te stoppen.
Oplossing: Laat er eerst de functie trim() over heen, die haalt alle spaties/tabs er uit.
Voor de rest ziet het er goed uit. Alleen vraag ik me af waarom je alle categoriën niet gewoon uit een database haalt. Dat lijkt mij veel handiger.

edit: Heb ik er nu genoeg werk aan besteed?
Uw reactie is met succes toevoegd

U wordt binnen vijf seconden doorgestuurd naar het forumbericht

ja, maar ik heb geen zin 5 seconden te wachten, mag er een knopje bij met ga naar topic ofzo ?..

Enne, mr. Naamloos kan er ook posten :P
Naam poster:

Misschien is een check als $_POST['naam'] != "" een mogelijkheid :P? zelfde voor bericht..

Ga naar één van de sub-forums: Netwerken / aanbieders, toestellen, Logoringtone, informatie / hulp of overig / koffie hoek
[bovenaan]
onduidelijk, gebruik een selectmenuutje als op phphulp enzo..

Naam is leeg of tekort, ga terug
Titel is leeg of tekort, ga terug
Bericht is leeg of tekort, ga terug
Mail is leeg of tekort, ga terug
<

hoe ga ik terug?..
Mag ik een terug linkje van je?

Nieuw topic kan ook alleen spaties bevatten :P..
Greedyxl & Jorik hartstikke bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reactie.

Donderdag zal ik proberen de bugs eruit te halen, daarna zal ik hier nog even verslag van doen.

Idg bedankt.

Vindt iemand anders nog een andere bug / tip?

Jelmer
Ik vind het hier en daar wel druk er uit zien. Misschien moet je nog wat aan de layout doen. Je heb ook nog een mail gehad van mij eerder deze avond ;)
Allen nogmaals bedankt!

Greedyxl
Bug 1: Opgelost. Hij checkt nu eerst of het topic wel bestaat, zoniet ga dan terug naar index.

Bug 2: Niet van belang. Check of het topic bestaat zo niet dan terug gaan. Ik hoef dus niet te kijken naar nummeriek of getallen.

Bug 3: Aangepast, slordigheids foutje :-)

Bug 4: Opgelost. De topic titel, naam, e-mail en bericht moeten nu uit minimaal 3 letters of getallen bestaan. Spaties worden niet meegeteld in de telling, maar worden wel opgeslagen, zodat titels met spaties mogelijk zijn.

Ik sla alles op in 1 database met twee tabellen: 1). Forum berichten 2). Forum reacties. In de eerste tabel heb ik ook een rij: "Thema". Dus wat je bedoelt met je laatste punt snap ik niet helemaal.

Greedyxl bedankt voor al je moeite!

Jorik
Ik ga morgen naar jouw bugs kijken, bedankt voor de moeite!

Marien
Ik zal kijken naar je tip.
Je mail zal ik eind van de week beantwoorden.

Andere, nog tips of bugs?
Van: www.jbgsm.nl/forum2?
Heb net een test topic gestart in 'Koffiehoek', met een javascriptje in ;) Heb daar een type fout gezien ;)
'Het nieuwebericht ... ' ofzoiets was het ;) Er is een spatie te weinig ;) Details details ^^
Ahha, je bedoelt: "Uw nieuwebericht is toegevoegd?"

Heb ik aangepast!

Jelmer
Ja dat bedoelde ik ;) Sorry het nogal domme topic dus ;)
hmzz om het nouw overzichtelijk te noemen... NEE!! Er staat over tekst onder en boven, die links zijn onduidelijk... ik vind het niet mooi..
1)
:: Koffie hoek / overige
Vragen die in andere sub-forums niet geplaatst kunnen worden, kunnen in dit forum geplaatst worden. Ook niet GSM gerelateerde onderwerpen horen in dit forum thuis.
- Ga naar overig / koffiehoek sub-forum
- Is het nou Koffie hoek of koffiehoek?
- Is het nou overige/koffiehoek of koffiehoek/overige?

2) De hyperlink om naar een subforum te gaan zou ik niet onderstrepen. Die onderstreping staat daar zo op de onderkant van de balk.
Edit: Ik bedoeld die blauwe balk met rode stippen..

3) E-mailadressen worden niet gecontroleerd. Zie dit script.

4) Datum van post is het Amerikaanse formaat; 04:00:18 als tijd. 16:00:18 lijkt mij mooier.

5) Kan een lege reactie op een bericht posten... Zonder naam en e-mail.

6) Kan op een bericht posten die niet bestaat (kijk naar bij je reacties op topic 1200-zoveel.

7)
Datum van post: 2005-01-19 01:09:40, Naam poster: Test, Forum bericht 12 keer bekeken, 4 reacties op dit forumbericht
Veel hoofdletters, midden in de zin.

Dat was het wel.. ;)

Elwin

Reageren