Beste PHP'ers,
Ik maak gebruikt van dit; http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/1267/ script.
Maar hoe kan ik meerdere ratings toevoegen, en dan bedoel ik niet dat je dan een nieuwe database aan moet maken. Maar gewoon zodat je bijv. allemaal ID's hebt en gewoon verschillende ratings kunt geven voor iets.

BVD
Je bedoelt meerdere sterretjes?
Nee meerdere dingen om te raten.
Dus bijv. tutorial 1 raten, een icon raten.
Snap je?
Tuurlijk, gewoon meerdere tabellen maken (of je huidige tabel uitbreiden met een veld waarin je aangeeft wat het is [normaliseren]).
Hoe moet dat?
Want ik wil het gewoon bij 1 database houden.
Dan moet je het verschil tussen DataBase - Tabel weten.
Om een tabel te maken heb je absoluut geen nieuwe DB nodig.
Je kan een tabel kopieeren, makkelijk met PhpMyAdmin.
In je code verander je dan de naam van de tabel waar nodig.
Ja maar daar heb ik geen zin in om 300x dezelfde tabel te maken maar dan met een andere naam...

Is er geen makkelijkere manier?
Je kan een koppeltabel maken:

Rating
ID
typeid
itemid
rating

In het type heb je dan aangegeven of het om een tutorial, icon of wat dan ook staan (alleen met het id, je hebt een losse tabel met alle mogelijke typen, om dit ook eenvoudig uit te kunnen breiden)
Het itemid is het id uit de tabel waarin je de tutorial/ icon enz. hebt opgeslagen.

Ik ga uit van wat ik denk dat jou datamodel is,maar die is niet juist!
Het is al vaker genoemd in dit topic, maar ga normaliseren. In deze tutorial lees je hoe dat precies in zijn werk gaat...
@Blanche; Ik snap helemaal niks van die tutorial.
Het is ook niet een onderwerp dat je in een middagje onder de knie hebt, daar zul je echt wat meer tijd in moeten steken...

Een andere tutorial over hetzelfde onderwerp is deze, wellicht dat deze duidelijker voor je is?

ps. Het komt erop neer dat normaliseren een middel is om tot een correct datamodel (het doel) te komen. Een correct datamodel vormt op zijn beurt weer de basis van ieder goed systeem, en zonder goede basis ben je nergens.

Reageren