linux is niet redhat. Redhat is een Operating System gebaseerd rond Linux (te verkrijgen van kernel.org) en dit is op zich geen operating system. Het is een kernel hiervoor, maar is zonder de posix en gnu componenten compleet waardeloos.
Er is dus sprake van Red Hat, en niet van 'linux' an sich, daar zou je het over kernels kunnen hebben.
Ik raad je overigens redhat linux niet aan, maar debian.
www.debian.org. Dit is redelijk veilig, de stable versie loopt iets achter op de huidige software, maar dat kan je handmatig compilen, of een 'testing' versie gebruiken.
Hier heb je aan een flopy genoeg voor een simpele installatie, voor een webserver heb je dan aan een paar honderd mb downloaden genoeg.
En daarnaast blijft Debian Open-Source en wordt de nieuwe versie van RedHat een corporate edition. Nu ondersteunen ze nog versie 9, maar in de loop van het jaar niet meer...
Neem alsjeblieft de tijd met linux. Verwacht niet dat het vanzelf gaat, en je moet vrees ik echt van je 'ik weet het niet - we vragen het wel'-mentaliteit af, zo schiet je geen ruk op wanneer je steeds een paar uur moet wachten op een antwoord wat je in 5 tot 15 minuten zelf kan vinden.
Daar staat eerst een introductie met 4 vragen die je al gesteld hebt, of nog gaat vragen binnenkort. gaat vragen. Ik raad je aan hier je tijd te voor nemen, en dit daadwerkelijk te LEZEN. Als je het niet goed aanpakt *kan* je dingen goed verknallen.