Hallo iedereen.

Ik zoek een systeem waarbij je gewoon een excel file upload. De gegevens uit dat excel bestand moeten dan ook aangepast worden op gewone webpagina's, ook moet een grafiek automatisch aangepast worden.

Ik weet dat er wss wel makkelijkere systemen bestaan dan via een excel file, maar degene die dit vraagt wilt het via Excel.

Alvast bedankt,
laat het ook weten als dit onmogelijk is.

Lukas
Het is makkelijkere werken als je dan het Excel doc. opslaat als CSV.
Dan kan je het explode in PHP dan zou je tekste eruit kunnen halen. Zou alleen verder niet weten hoe het moet met een gewoon excel doc. en dan daar de grafiek eruit halen.
Inderdaad op laten slaan als bestand.csv

Daarna met [php]fgetcsv[/php] aan de gang.
Oké, alvast bedankt voor de reacties. Ik zal jullie ideeën morgen eens bekijken, ik laat nog iets weten!
Via excel kun je zowel CSV , CSV(MS-DOS) en CSV(Maconistisch) opslaan..

Ik vermoed dat het de maconistisch niet zal zijn, maar welke moet ik dan wel kiezen?

Oja, het scheidingsteken zou een komma moeten zijn, maar bij mij is het een punt-komma ; , of doet dit er niet toe?

Heeft iemand toevallig nog een script die uit een CSV bestand variabelen haalt? Dus bijvoorbeeld in vak A1 staat 'tekst1', dan zou ik moeten een variabele hebben die deze tekst overneemt, dus $gegeven1='tekst1'.

EDIT: Sorry voor bump, vergeten
Gewoon opslaan als CSV is al voldoende, verder maakt de scheidingsteken niet al te veel uit. Je kan die opgeven in de functie die Jan Koehoorn gaf.

Lees de documentatie van die functie en kijk hoe CSV is opgebouwd (niet heel bijzonder) het is een afkorting van Comma-separated values. Denk dat je daarmee gemakkelijk uit te voeten kan.
Benny schreef op 25.04.2008 18:26
Gewoon opslaan als CSV is al voldoende, verder maakt de scheidingsteken niet al te veel uit. Je kan die opgeven in de functie die Jan Koehoorn gaf.

Lees de documentatie van die functie en kijk hoe CSV is opgebouwd (niet heel bijzonder) het is een afkorting van Comma-separated values. Denk dat je daarmee gemakkelijk uit te voeten kan.

Niet echt, snap die tutorial niet echt en kan nergens een in het nederlands vinden. Het enige wat ik wil is dat als mijn csv file er bv zo uit ziet:
waarde1;waarde2;waarde3

Dan wil ik dat dat wordt omgezet in:
$var1=waarde1
$var2=waarde2
$var3=waarde3

<?php
    $fp = fopen ('csvfile.csv', 'rb');
    $data = array ();
    while ($data = fgetcsv ($fp)) {
        echo '<pre>'. print_r ($data, true) .'</pre>';
    }
    fclose ($fp);
?>
Jan Koehoorn schreef op 26.04.2008 14:58

<?php
    $data = array ();
        echo '<pre>'. print_r ($data, true) .'</pre>';
    }
    fclose ($fp);
?>

Nu heb je de volledige csv file in 1 variabele? Maar ik heb verschillende variabelen nodig, dus $data1= $data2= (in totaal zo'n 10 schat ik, verder staat niets in de file)
Waarom in aparte variabele willen plaatsen, in het voorbeeld wordt het in een array geplaatst waardoor informatie uit te lezen is met $data[0], $data[1].

<?php
    $data = array ();
        echo $data[0] ."<br />";
        echo $data[1] ."<br />";
        echo $data[2];
        // enzovoort, nu heb je ze dus los zoals je bedoelt met aparte variabelen.
    }
    fclose ($fp);
?>

Reageren