Je kent het wel.. Een script en er word varchar gebruikt.. honderden reacties dat date() functie beter is.. Ok. Zal wel :|
Wat ik dan niet snap is waarom dat beter is als de UNIX_TIMESTAMP() ? Zover ik weet kan de date() functie van MySQL geen date('D', time()) nadoen.. Ikzelf vind het ook veel makelijker om met unix timestamp / time() de verschillen uit te rekenen tussen datums.. Sowieso is voor de minder ervaren programmeurs PHP makelijker dan de SQL functie date()
(Ikzelf snap namelijk geen fuck van die hele date() functie in SQL, wat misschien deze hele post veroorzaakt)
Edit, *me wacht vol verwachting op een reactie van pgFrank die het hem helemaal precies gaat uitleggen ^,^*
ModEdit
Waarom je dit bij 'Admin / mods hulp' hebt gezet is mij een raadsel. Persoonlijk vind ik het meer 'Koffiehoek', maar ik zal het topic verplaatsen naar 'Databases & SQL'.
Mja, jij bent volgens mij degene die blijft hangen op het gebruik van timestamps terwijl dat in een database toch echt niet slim is!
Bij het rekenen met data en tijden in PHP ben je wel aan deze dingen gebonden, maar de database kent een veel betere/uitgebreidere manier van het rekenen met data en tijden. Een manier die jou dus niet beperkt tot data tussen 1970 en 2038, iets dat met het gebruik van timestamps wel het geval is.
En jouw misvatting over de date() functie lijkt dit hele topic al een rol te spelen. Dat is de PHP functie die inderdaad werkt met timestamps. Maar als je het over SQL hebt, heb je te maken met het datatype DATE, en dat is heel iets anders. Dat is namelijk het datatype waarin je een veel uitgebreidere range aan datums in op kunt slaan.
Kortom, lees de tutorial waarvan ik de link gaf eens door. Dat is immers waar je om vroeg en is tevens hetgeen dat jou waarschijnlijk de ogen zal openen.
Volgens mij snappen jullie het écht niet meer.. Het gaat mij vanaf pagina 2 al niet meer om wat nu wel of niet beter is (de vraag is sowieso in de vergetelheid geraakt) maar om het feit hoe er met mensen (in dit geval ik) omgegaan word..
(Haalt niet weg dat ik die tut al aan het lezen was trouwens)
Nu wordt ie lekker. Ik probeer jou te helpen en dan krijg ik zo'n reactie? Even een quote van pagina 3:
Wesley
Nu nog een goede tutorial hoe die date func van SQL werkt..
En ja, ik heb de rest van het topic ook gelezen. Maar ik voelde me absoluut niet geroepen om me in die discussie te mengen en heb dat met opzet dan ook niet gedaan.
Ik geef je enkel antwoord op de vraag die jij stelt, waarom het gebruik van een DATE in een database dus beter is dan het gebruik van timestamps in PHP. Geen enkele reden dus om op zo'n manier te reageren...
Volgens mij snappen jullie het écht niet meer.. Het gaat mij vanaf pagina 2 al niet meer om wat nu wel of niet beter is (de vraag is sowieso in de vergetelheid geraakt) maar om het feit hoe er met mensen (in dit geval ik) omgegaan word..
Als jij nu eens iets gaat doen met de vele hulp die je krijgt, dan word je direct een stuk beter behandeld. Je krijgt een tiental goede aanwijzingen en wat doe je er mee? Niets, null, noppes, nada. Waarom niet? Eigenwijs? Lijkt het wel op...