Je kent het wel.. Een script en er word varchar gebruikt.. honderden reacties dat date() functie beter is.. Ok. Zal wel :|

Wat ik dan niet snap is waarom dat beter is als de UNIX_TIMESTAMP() ? Zover ik weet kan de date() functie van MySQL geen date('D', time()) nadoen.. Ikzelf vind het ook veel makelijker om met unix timestamp / time() de verschillen uit te rekenen tussen datums.. Sowieso is voor de minder ervaren programmeurs PHP makelijker dan de SQL functie date()
(Ikzelf snap namelijk geen fuck van die hele date() functie in SQL, wat misschien deze hele post veroorzaakt)

Edit, *me wacht vol verwachting op een reactie van pgFrank die het hem helemaal precies gaat uitleggen ^,^*
ModEdit

Waarom je dit bij 'Admin / mods hulp' hebt gezet is mij een raadsel. Persoonlijk vind ik het meer 'Koffiehoek', maar ik zal het topic verplaatsen naar 'Databases & SQL'.

SanThe.
Neemt niet weg dat de reacties hier richting mij erg publieks-onvriendelijk zijn. Mods weten wel te zeuren over het feit dat het verkeerd staat (ja, ik snap zelf ook niet hoe ik het toen voor mekaar kreeg het daar te zetten, daar niet van weg) maar als de (zoals ik ze nu maar even noem) 'meer gerespecteerde' hier langer zittende leden iemand lopen af te zeiken en zijn opmerkingen dom noemen zijn de mods allemaal op vakantie..?
Waarom heet deze plek dan een forum? Als de andere manier echt beter is dan komt diegene daar uiteindelijk zelf ook wel achter, en dat is juist het leuke van een forum, elkaar overtuigen van een betere manier. Maar moet dat dan allemaal in zo'n negatieve sfeer? Volgens mij niet.

Paar voorbeeldjes
waarom lopen kutten met secondes en timestamps, tijdzones en weet ik veel wat voor een onzin waar daar perfecte database mogelijkheden voor zijn...
Het enige dat ik er over wil zeggen is dat je enorm dom uit je nek loopt te lullen en zo te lezen de ballen verstand hebt van serieus programeren.
Ik weet niet bij jou maar bij mij zitten er in een minuut hoeveel seconden?
En dan het belangrijkste:
Denk dat het moraal van deze discussie is dat iedereen iets anders handig vind..
Juist.
Oke, we gaan het anders doen:

"Ja, ik ben het helemaal met je eens Wesley. Ik vind het een top idee om timestamps te gebruiken in combinatie met een database. Er zitten wel risico's aan verbonden, maar dat neemt niet weg om het niet te gaan gebruiken. Daarom zeg ik dat je er goed aan doet om Unix Timestamps gebruikt.
Toch jongens? Timestamps zijn toch tha bomb?"

Als we iedere persoon die een soort van discussie willen starten alleen maar gelijk moeten gaan geven, om het gevolg te vermijden dat diegene zich niet 'gerespecteerd' voelt, dan valt er geen discussie te starten. ;)
Onder het motto "Start geen discussie want je krijgt toch 'Noob' naar je hoofd gegooid" zoek ik mijn hulp voortaan niet meer hier op phphulp. Word toch helemaal te mooi als iemand vraagt waarom de date functie van SQL beter zou zijn als de unix timestamp dat hij direct noob zou zijn en alleen maar domme opmerkingen kan maken? :\
Nou wordt ie mooi. Nja, prettige dag verder. Moet ik nog andere fora aanraden?
Techzine forum?
Tizag forum?
PHPfreakz?
Beste GaMer13,

Wat je nu zegt klopt niet helemaal. Het is in zekere zin inderdaad mogelijk om een discussie te starten, mits deze een redelijk onderwerp hebben. Het is niet vereist om de starter gelijk te geven, je kunt deze persoon echter wel met redelijke argumenten en zonder persoonlijke verwijten terecht wijzen. Bepaalde technieken hebben zich bewezen tegenover andere. Opmerkingen als: ''Je lult uit je nek.'' kunnen vervangen worden door: ''Wat je zegt klopt niet helemaal.''. Wat ik op dit moment duidelijk probeer te maken, is dat het misschien een optie zou zijn om op een normale manier een discussie te voeren en niet in de stijl van: ''Wie het hardst schreeuwt heeft gelijk.''

Ik hoop hiermee duidelijk te zijn geweest.

Hoogachtend,
Evert
Geachte Evert,

Ik ben het helemaal met u eens en sommige mensen behoren te praten als ieder normaal wezen op deze aardkloot. Bij deze wil ik dus een beroep doen op diegene die zich hiervoor voelen aangesproken: 'Wil diegene met enige beschaafde toon een discussie voeren, zodat de sfeer op dit forum te doen is?' Mijn dank is groot.

Hoogachtend,
GaMer13
Mensen zoals jij verpesten dit forum, weet je dat wel? Zoiets als dit:
Als je zelf zo'n gewaagde topic opent, kun je verwachten dat je een discussie aan moet gaan. Het is altijd vervelend als degene die een discussie start zijn standpunt door wilt draven ook al heeft diegene geen poot om op te staan.
vind ik echt te dom voor woorden. Als het hier al niet eens meer mogelijk is om een vraag te stellen zonder meteen allerlei verwijten naar je kop gesmeten te krijgen, is dit inderdaad niet zo'n geweldig forum. Ik ben hier nog niet zolang geregistreerd maar kennelijk staan bepaalde personen erg hoog in aanzien en kunnen zij vanalles maken. Deze plek is dacht ik bedoeld om te leren, en als elke poging daartoe de grond in wordt gestampt, waar moet het dan heen?
Datgene wat ik boven typte was geen sarcasme, maar dat meende ik echt. Ik heb totaal geen 'kwaad' in de zijn van geen enkele post hier van, geen van de (op dit moment) 2517 posts.

Maar blijkbaar is de discussie afgelopen, dus ik ga dan ook niet meer in dit topic posten. Als iemand nog kritiek heeft op mijn 'gedrag' of iets wat ik getypt heb in voorgaande posts, dan kun je de PM mogelijkheid gebruiken.
O, dat was voor mij niet helemaal duidelijk, want eerst was je nogal tegen wat ik zei en daarna ben je het ineens met me eens. Maar goed, ik hoop dat er voortaan een beetje normaler met elkaar wordt omgegaan, op een manier alsof dit een forum is om te leren, zoals het bedoeld is. Discussie gesloten.

Reageren