Heb daarnet mijn cpu geoverklocked zoals ze dat noemen, ziet er best grappig uit 0.5 mhz erbij. Nu heb ik natuurlijk een guide gevolged, en ik moest veel op de warmte letten dat die niet boven de 65 graden kwam. Nu sprong mij gelijk in het hoofd: "moet ik alleen op de warmte letten?".
Wat vinden jullie van overklocken en hoef ik alleen op de warmte te letten?
Ps:
In Speedfan is een van mij balkjes AUX genaamd, wat is dat?
AUX is bijvoorbeeld een audiopoort in je PC, je hebt deze ook in de auto, MP3-speler zitten.
Bij het overklokken moet je vaak letten op de temeratuur van je Processor, als deze te warm wordt kan deze gaan falen. Wat voor processor heb je eigenlijk? Tegenwoordig kunnen zelfs in Laptop een temperatuur aan van 110 graden celcius (bij een Core2Duo, oftewel een Centrino Duo)
ze hebben geen thermometertje op je processer liggen...
Dat is niet waar, je processor heeft een "sensor" bij de processor, die de temperatuur bijhoud. Hoe weet de fan anders dat ie sneller moet gaan draaien als de processor warmer is, dan eerst?
Een ander goed programma om je temp bij te houden is Everest, dat is een veel uitgebreider programma, kan je veel meer dingen bekijken. http://www.lavalys.com/
In je bios kan je bepaalde waardes aanpassen, als je die aanpast gaan verschillende dingen omhoog en dan voral de proccessor snelheid. Ik zit nu op maximaal 65 graden en durf niet veel verder te gaan, maar er zit nu een standaart koeler op die waarschijnlijk vervangen moet worden door een betere. :D