Typisch een gevalletje van de klepel gehoord, maar de klok niet zien hangen....
Een klein formuliertje waarbij de keuze uit de select lijst bepaalt hoe vaak een bepaalde regel herhaald wordt. Hoe krijg ik de waarde uit het formulier terug in de php for-loop?
Het is voor het eerst dat ik met javascript experimenteer...
Alvast bedankt!
hier is de code:
Ben al een stapje verder. Het is iets minder dynamisch, want ik kan nog steeds niet de waarde uit mijn select-menu omzetten in de php-loop, maar door de property display te gebruiken kan ik div-jes aan of uit zetten. Nu is het probleem echter dat alles bij het begin zichtbaar is. Alle ideeën/opmerkingen meer dan welkom!
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function getPlayers()
{
var x = document.getElementById("players").value;
if(x == 2) {document.getElementById("block2").style.display = 'block';}
else{document.getElementById("block2").style.display = 'none';}
if(x == 3) {document.getElementById("block3").style.display = 'block';}
else{document.getElementById("block3").style.display = 'none';}
if(x == 4) {document.getElementById("block4").style.display = 'block';}
else{document.getElementById("block4").style.display = 'none';}
}
</script>
</head>
<body>
<form name="form1">
how many players:
<select id="players" onchange="getPlayers()">
<option></option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
</select>
<br>
Player 1 is you of course, you are already invited, by your self!!.<br>
<div id="block2"><br>
<input type="Text" name="speler2" value="speler 2"> <input type="checkbox"> uitnodigen
</div>
<div id="block3"><br>
<input type="Text" name="speler2" value="speler 2"> <input type="checkbox"> uitnodigen<br>
<input type="Text" name="speler3" value="speler 3"> <input type="checkbox"> uitnodigen
</div>
<div id="block4"><br>
<input type="Text" name="speler2" value="speler 2"> <input type="checkbox"> uitnodigen<br>
<input type="Text" name="speler3" value="speler 3"> <input type="checkbox"> uitnodigen<br>
<input type="Text" name="speler4" value="speler 4"> <input type="checkbox"> uitnodigen
</div>
</form>
</body>
</html>
[/ignore] tags om je code heen. Gebruik je knop om dit te doen.
Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
[offtopic]
@SanThe: helaas geen stadsgenoot meer, ik zie dat ik mijn gegevens weer eens moet updaten.
Ik was me niet bewust van het 'bumpen', excuses daarvoor, maar begrijp ik goed dat ik pas weer mag posten nadat iemand anders iets heeft gepost op mijn bericht of anders pas na 24 uur, ondanks dat ik wellicht een geniale ingeving heb voor mijn (geposte) probleem en dus iemand anders ernaar laat kijken, terwijl ik ondertussen mijn antwoord al heb?
[/offtopic]
Groet