Ik heb de opdracht van mijn werkgever gekregen om een nieuwe webshop te ontwikkelen. Dit moet gaan gebeuren m.b.v. PHP & MySQL. Nou heb ik hier al wel enige ervaring mee, maar tog loop ik nog tegen een aantal puntjes aan !
Wij krijgen onze product informatie aangeleverd van een leverancier. Alle artikelnummers, prijzen, extra text, bijna alles staat er in. En dus ook zoek termen. En daar zin mijn probleem, dat ik ga proberen uit te leggen met een voorbeeld:
Ik werk bij een bedrijf dat vooral veel in printers doet, neem nou de volgende artikelnummers van toners: HPCB540A (zwart), HPCB541A (cyaan), HPCB542A (yellow), HPCB543A (magenta). Het gaat hier om 4 toners voor in een kleuren laserjet. Zoals je ziet zijn de eerste 6 tekens het zelfde. Als ik nou op "HPCB54" zoek in de database krijg ik geen resultaten terug, omdat FULLTEXT search alleen op hele woorden zoekt. Dus is de oplossing, zoeken m.b.v. LIKE, maar ik een database met meer dan 10 000 producten is dat ook geen pretje !
Is er iemand die mij op de goede weg kan helpen ??
Nou het verschil zeg ik al. Met InnoDB kun je een relationele database maken in MySQL. en met MyISAM niet, omdat deze geen relaties ondersteunt. Als je hier geen ervaringen mee hebt zal ik niet beginnen aan een webshop. Een relationele database heb je nodig om een goede webshop te bouwen.
Kan je me alvast een schopje de goede kant op geven ? Goede tutorials, etc.
Ik zal Google ook zeker eens aan het werk zetten, maar misschien heb je alvast wat tips !