Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ook in de wereld van PHP en mySQL.
Ik ben dus een "groentje"...

Ik heb een leuk lopende site gemaakt waar ik momenteel een evenmenten kalender op heb staan welke ik zelf handmatig bijwerk.
Nu wil ik deze kalender automatiseren zodat de bezoekers zelf een evenement kunnen aanmaken en dat de evenementen daarna in volgorde (eerste datum eerst) worden geplaatst.
Tevens moet een evenement welke al is geweest, automatisch worden verwijderd.

Het invullen van evenement zou ik graag zien in de vorm van een standaard formulier.

Kan iemand me vertellen hoe ik te werk moet gaan? Het lieft is een beetje Jip & Janneke taal.
Mijn site is te vinden op www.oudebrommers.nl

Alvast bedankt,

André

Alvast bedankt.
Je hebt voor jouw tabel ongeveer 12 velden nodig, zie het lijstje hieronder.
Tenzij je wilt normaliseren, hou dan de tabellen van Blanche aan.

Ik heb de velden 'Tijd' weggehaald en daar 'Van' en 'Tot' van gemaakt, zoals het op je website staat. Dit veld bevat immers heel wat meer informatie dan alleen de vertrek- of eindtijd.

Het veld ID moet auto_increment zijn en moet de primary key zijn.

- ID > mediumint(8), auto_increment (dit is de primary key)
- Rubriek > varchar(50)
- Event > varchar(150)
- Waar > varchar(50)
- Datum (aanvang) > date
- Datum (einde) > date
- Van > varchar(100)
- Tot > varchar(50)
- Organisatie > varchar(50)
- Website > varchar(50)
- Tel > varchar(50)
- Email > varchar(50)

De regel Event, waar je het over hebt, kun je een VARCHAR maken met een lengte van bijv. 150 of meer. Dat is inderdaad vrije tekst.

Zet een eventuele screendump anders even op je brommersite en zet vanuit dit forum daar een linkje naar toe.
Burdy schreef op 12.05.2008 21:32
Tenzij je wilt normaliseren, hou dan de tabellen van Blanche aan.
Wat is dit nou weer? Je wilt toch altijd een genormaliseerd model. Wat heb je eraan als dezelfde informatie xxx keren voorkomt.

Wat nu als een organisatie van website veranderd? Dan kan jij dat voor elk record gaan aanpassen. Dan is één keer wijzigen in de tabel 'organisatoren' of iets dergelijks toch een stuk simpeler.
Bedankt voor de reactie tot nu toe.

Echter zoals ik al aangaf ben ik nieuw en genormaliseerd zegt mij nog niet veel. Ik heb het stukje gepobeerd te lezen maar ben nog niet ver gekomen.

Maar als start wil ik het niet te moeilijk maken.

Echter begrijp ik dat je bij het normaliseren meer info vraagt aan degene welke het formulier invult. En je maakt dan onderscheid in drie delen. In mijn geval Organisatie -- Rubrieken -- Events.
En op die manier kan je bijv. de organisatie in de database opslaan waardoor je hem de volgende keer zo op kunt roepen. (klopt mijn beredenering?)

Dan kan ik me daar goed in vinden dus ik hou dan de tabel van Blanche aan.

@ klaasjan, ziet er erg ingewikkeld uit. Ik heb de alles gekopieerd naar een testpagina en dit is het resultaat http://www.oudebrommers.nl/testevenement.php
Niet helemaal wat je bedoeld neem ik aan.

@ Burdy, oké ik ga de regels proberen aan te maken met de lay-out van Blanche. Ik hou je op de hoogte en zal even een screendump maken als het niet lukt.
Ik heb een tabel gemaakt waarvanik een dump op de site heb gezet. Zie
http://www.oudebrommers.nl/pictures%20new/tabel.jpg

Is het zo goed?

Ik krijg hem namelijk niet geplaatst. Bij alle overige varchar heb ik 0 ingegeven, maar krijg dan het volgende rapport.

SQL-query:

CREATE TABLE `form` (

`Events` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
`-------` VARCHAR( 0 ) NOT NULL ,
`ID` INT NOT NULL ,
`Evenement` VARCHAR( 150 ) NOT NULL ,
`Locatie` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
`Datum (aanvang)` DATE NOT NULL ,
`Datum (einde)` DATE NOT NULL ,
`Van` TIME NOT NULL ,
`Tot` TIME NOT NULL ,
`id_rubriek` INT NOT NULL ,
`id_organisatie` INT NOT NULL ,
`Rubrieken` VARCHAR( 50 ) NOT NULL , (HIER STAAT EEN ROOD KRUISJE VOOR)
`ID` INT NOT NULL ,
`Rubriek` VARCHAR( 150 ) NOT NULL ,
`Organisatie` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
`ID` INT NOT NULL ,
`organisatie` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
`Website` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
`Telefoon` VARCHAR( 25 ) NOT NULL ,
`e-mail` VARCHAR( 50 ) NOT NULL ,
PRIMARY KEY ( `ID` , `ID` , `ID` )
) ENGINE = MYISAM

MySQL retourneerde:

#1060 - Duplicate column name '-------'

Daar snap ik natuurlijk ;-) helemaal niks van.
Nu heb ik ook niet zo'n groot snappertje dus als iemand me weer kan helpen. Graag!
Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Sorry, ik was iets te enthousiast. Ik had het niet door. Het zal niet meer voorkomen.
Waarvoor dienen die -------
Die hebben geen enkele waarde Haal die eruit. En je moet wel zorgen dat ze een VARCHAR hebben.
Bekijk de 7e post, die van Blanche, van dit topic nog eens. Dat lijkt me een prima opzet. Vervolgens kan je in PHPMyAdmin, die je zo te zien gebruikt, per tabel de kolommen specificieren.
Ik zie al wat fout gedaan is, je hebt wel naar Blanche gekeken maar hij maakt 3 verschillende tabellen en jij maakt daar 1 grote tabel van. hij wil zeggen dat die 3 tabellen heeft met de namen: events, rubrieken en organisaties.

Reageren