hey. ik heb een forum waarbij je je moet inloggen. mijn probleem is: mensen gebruiken /logged_in.php
zonder te registreren. zodat ze op de forum komen als een soort van ghost bij username zie je dan alleen maar een streepje inplaats van een naam. en spammen mn hele forum naar de klote. mijn vraag was. is der een script dat de ip adress van de forum poster in de db logged? zodat ik ze kan verbannen van mn site. zoja zou iemand mij dan mischien kunne helupeh ?

ps: de ip moet in de db geloged worden. want ik will niet dat andere mensen het adres zien...
Je kan beter je script aanpassen dan alleen bestaande users kunnen inloggen...
dat is het probleem now... dat lukt me nie :S
maare weet jij of er uberhoupt zo'n script bestaat ?
$_SERVER['remote_addr'] is die persoon zn ip.. :)
dat weet ik.. maar ik moet de ip weten van de "ontzichtbare poster" dat moet je toch op een of andere manier in de db kunnen loggen ??

bijv in de table topics creator en dan mot ik duz de ip hebben van de gene die de topic heeft gemaakt, in die table in de db....

pfff. sorry als het allemaal een beetje vaag is...
of weet iemand hoe ik iemand die niet geregistreerd is buiten de site kan houden,,, dat ze die link /logged_in.php niet kunnen gebruiken...
Waarom wil je de gevolgen van een probleem aanpakken en niet de oorzaak?
Voorkomen is beter dan genezen, weetje ...
gertjan werk je met cookies of met sessies?

want dan kan je gewoon doen

<?
if (!isset($cookie/session)) die("Deze pagina is niet voor jouw bestemd");
?>
$cookie/session wel vervangen he ;)
ik werk met cookies...
duz als ik die code toevoeg aan pagina login.php moet het verholpen zijn ?
Ik zou bij elk post de ip adres in een tabel opslaan, Zo kan je mensen ook bannen voor grof taalgebruik en zo...

Reageren