Kan iemand een voorbeeld geven van een webwinkel/winkelwagen?
Zodat wanneer je op een product klikt dat deze automatisch wordt toegevoegd in de winkelwagen. Ook wil ik hierbij kunnen afrekenen en kunnen zien wat er in de winkelwagen zit en hoeveel het kost.
Ik heb al een aantal scripts gevonden, alleen blijken ze niet allemaal te werken. Ik gebruik als webserver UsbWebserver en Xampp.
Hopelijk kan iemand mij helpen, het mag ook in javascript!
Er zijn genoeg open source webwinkels die je kunt downloaden. Een goede webwinkel bestaat niet uit een paar pagina's. Dus hier posten lijkt mij niet verstandig.
Uitleg wat er in de winkelwagen zit:
Van productID 1, zitten er 2 aantallen in, van productID 3 zitten er 4 aantallen in en van productID 4 zit er 1 aantal in.
Je kunt het dan gaan uitlezen:
<?php
foreach($_SESSION['winkelwagen'] as $id => $aantal) {
echo 'Van product ' . $id . ' heb ik er ' . $aantal;
}
Oke maar die code die jij gepost hebt. daar kan ik dus een winkelwagen mee maken? Zoals bijvoorbeeld van eCommerce, dat is precies wat ik bedoel. Hoe kan je zoiets dan maken?
Je hebt duidelijk niet genoeg kennis van php om een webwinkel te maken (laat staan een veilige webwinkel -> betalings verkeer enz). eCommerce is een betaalde webwinkel... maar der zijn ders ook gratis webwinkel scripten. Ik kom even niet op een naam (kun je even zelf googlen).
En ik weet niet wat je van plan bent te doen? Maar verwacht niet veel! Tenzij je zelf veel kennis hebt en het zelf maakt. Of het laat uitbesteden aan webdevelpers/webdesigners (kost veel geld). Of een abbonement neem net als eCommerce (zoveel per maand/jaar).
Ik denk zelf dat je maar eerst een beetje fatsoenlijk php leert (en andere kleine projecten maakt) en dan de webshop project weer terug op te pakken. Dit is voor jou waarschijnlijk veels te hoog gegrepen ;).
edit:
@Pepijn:
Je was mij net voor :P (jouw reactie was er nog niet toen ik de bovenste tikte :))