Ik heb in een veel langer script van een webshop deze code:

echo"<input type=text size=2 maxlength=5 name=\"cards[]\" class=flatinput value=\"$ma[0];$k\">";

hierin is $ma[0] het product en $k het aantal (standaard 1). Alleen als ik de pagina bekijk staat er in het veld
bijv. "12;1" 12 is dan het product en 1 het aantal, als ik het dan verstuur dan voegt hij product 12 1 keer toe. Alleen wil ik dat hij wel 1 weergeeft maar niet "12;" maar "12;" moet hij natuurlijk wel uitvoeren. hoe doe ik dit?
Waarom zou je dat niet willen?
nu staat er in dat veld bijv. 12;1 en moet je dus 1 aanpassen voor een ander aantal, het lijkt me wel zo handig als 12; er dan niet staat
Neu, kan er gewoon staan. Als je 1 wil aanpassen (via javascript) haal je gewoon de value op, split de value d.m.v. ; verandert het stukje na ; naar het aantal dat er na de aanpassing moet komen te staan, en dan zet je ze weer samen. ;-)
is er geen simpele manier?
[php]explode()[/php].
hoe moet ik dat dan toepassen?
Tristan schreef op 18.05.2008 19:05
hoe moet ik dat dan toepassen?

Tip: Klik eens op het woordje explode() in de post hierboven :)

<?php

$ma = "telefoon";
$k = 4;
$data = "$ma $k";

$explode = explode (' ',$data,2);

echo "$explode[0] is $explode[1] keer besteld";
?>

zoiets (letop is ff snel gedaan dus niet netjes :D)
ik ben al een eind op weg ik heb nu dit
 <input type=text size=2 maxlength=5 name=aantal class=flatinput>
<input type=text size=2 maxlength=5 name=cards[] class=flatinput value=<? echo"$ma[0];$aantal"; ?> >

alleen dit werkt nog niet heeft iemand een (java)script om te zorgen dat de inhoud van de input "aantal" automatisch in de andere input verschijnt?
hmm mss kan je even iets duidelijk zijn? wat wil je precies?

Reageren