Ik ben een beginnende PHPer en heb er weinig ervaring mee. Nu heb ik voor een website van mijn klas een nieuwssysteem dat draait in PHP. Echter geeft Frontpage de exstentie index.htm terwijl ik wil dat het index.php wordt.
Ik moet de exstentie dus omzetten.
Rechtmuisknop naam wijzigen htm vervangen door php?
En anders moet je even via je explorer-> extra -> mapopties -> weergave en dan de 7de van boven "Extensies voor bekende bestandstypes verbergen" uitvinken en dan rechtermuis rename.
Verder zou ik frontpage verwijderen en er nooit meer naar om kijken
De naam/extensie wijzigen levert je geen problemen op. Je editor gaat je wel problemen opleveren.
Fro(n)tpage is niet geschikt om websites in te bouwen. Noch voor HTML websites, noch voor PHP websites.
Ga eens op zoek naar een andere editor. Er zijn er genoeg en hier op het forum kun je ook nog genoeg topics vinden waarin iedereen zijn favoriete editor aanprijst.
Frontpage en php gaan niet samen. Frontpage wil nog wel eens de code eigenhandig 'verbeteren' door, onder andere, spaties te zetten op plaatsen waar ze beslist niet mogen staan. Gevolg daarvan is dat je php niet geparst kan worden en errors oplevert. Geen Frontpage gebruiken dus.
Frontpage is sowieso een bagger-programma als je serieus wilt gaan programmeren.
Is leuk voor mensen die ff snel een site in elkaar willen flansen met hier en daar een tekstje en een foto.
Dit kan op 2 manieren, via .htaccess en gewoon het bestand veranderen of bedoel je een script waarmee je een html kan uploaden en dat die dan word omgezet in .php? ;]