Heej almaal,

kheb ff klein vraagj namelijk wat beter en netter is bij een nieuwe lijn (newline)..

echo 'blablabla'."\n";

of gewoon
echo "blablaba\n";

ik weet dat het opsich nie veel uitmaakt kwa snelheid van berekenen ma ben toch btj niewschierig :P

Tnx
Jan Koehoorn schreef op 20.05.2008 22:10
Nog een tip. Dit werkt ook:
<?php
echo '
<div>
<p>tekst...</p>
</div>
';
?>
Werkt overal en in je code is het ook overzichtelijk.

Ik vind zo wel vaak het PHP script onoverzichtelijk worden...
mebus schreef op 20.05.2008 22:38

...

Ik vind zo wel vaak het PHP script onoverzichtelijk worden...

da vind ik ook, daarom gebruik ik het nooit ;)

ik heb nog ff een klein stom vraagj.. moet j <LI> ook afsluiten? dus <LI>bla</LI>?
maar indien j ht niet doet, zou dit gevolgen kunne hebben?
Lijkt mij van wel, als je dat niet doet gaat hij met de rest van de tekst verder alsof het deel van die listitem is.
Ik zou zeggen test het even op je script, je moet hem sowieso afsluiten, doe je dit niet, dan kan je script verkeerd uitpakken.
Ook nog twee leuke functies: [php]sprintf[/php] & [php]strtr[/php]. Kan je soms heel goed gebruiken om je strings & PHP gescheiden te houden. Een soort templates, maar dan heel kleinschalig. Ik gebruik het vaak voor SQL queries of foutmeldingen.
Wanneer je de li tag niet afsluit ga je indd door in je list item met tekst. Niet wenselijk lijkt mij. Daarnaast kan je ook nooit valide html genereren op die manier... altijd sluiten dus!
Okeej, kweet genoeg, bedankt allemaal =)
Kees schreef op 21.05.2008 00:49
Maar vanwege de netheid sluit ik het toch maar altijd.

Puur een gevoelskwestie aangezien een endtag optioneel is... een volgende <li> of </list> geeft echter aan dat de listitem gesloten moet worde door de user agent/browser.
Ik gebruikte de endtag voorheen ook altijd, nu niet meer.

Reageren