Ik zoek een SMS activatie script. Als iemand het misschien heeft.
De script werkt als volgt: er wordt een bepaalde code naar een mobielenummer gstuurd. Deze code voert de gebruiker in op mijn website en dan is zijn account geactiveerd.
dit is super eenvoudig, allereerst heb je een (micro)payment provider nodig, zelf zou ik mollie adviseren omdat zij heel erg duidelijjk en super goed werken.
het principer is dat je natuurlijjk een use registratie hebt waarbij een bepaalde code wordt generegeerd een getal dit zet je in de database of session en je roept het script van mollie aan zodat die deze code via sms verstuurd naar de gebruiker.
het systeem werkt heel mooi maar ik zou je zeggen. als je niet weet hoe of wat zou ik het zeker niet gebruiken. want als jouw scripts niet goed zijn beveiligd tegen automatische registraties enz dan kan jouw rekening erg hoog oplopen bij mollie want natuurlijk kost het versturen van een smsje ook geld!!! houd hier dus rekening mee. daarom zou ik het als ikjouw was niet gebruiken. maar gewoon activeren via e-mail.
Kosten is geen problem. Ik heb al een sms gateway. Ik wil dat het SMS activatie voor de gebruiker gratis is.
Waar ik tegen aan loop is het database.
Kijk:
Je zorgt ervoor dat de script een code maakt. Maar waar moet dat code bewaard worden? In het tabel van het gebruiker of in een appart tabel? Dan wordt dat code verstuurd via SMS m.b.v. API (dat is simpel om te maken). Dan moet het database controleren of de code klopt (hoe?).
Er zijn honderden oplossingen te noemen, wat ik zou doen is een aparte tabel met een userid & code. Dan kan je eventueel ook nog de terugkoppeling hieraan hangen zodat je zeker weet dat het smsje is aangekomen.
Vervolgens, als de gebruiker inlogt, staat in de usertabel zijn 'activatie' nog op 0 en word hem gevraagd de code uit het smsje in te voeren. Jij checked vervolgens of die code in de database staat en of het userid wel overeen komt en zet vervolgens die activatie op 1.
Kan je eventueel laten zien hoe de script eruit zou moeten zien bij het activeren (activeringspagina, waar de gebruiker zijn code intoetst). Want ik heb serieus geen idee hoe ik het moet aanpakken.