Beste leden,
Is het mogelijk om door middel van CSS de link te kleuren als je je op die desbetreffende pagina bevind?

Uitleg:
Je zit op de Home pagina...dan is alleen de link van home gekleurd.....je gaat vervolgens naar links pagina....dan is dat de enige link die gekleurd is..

Ik weet dat het dmv AJAX/JS in ieder geval mogelijk is....maar CSS??

Bedankt alvast
@Tim: dit is tot nu toe de beste oplossing die ik ooit tegen gekomen ben. Andere oplossingen zijn minder betrouwbaar of veel omslachtiger...
en om het helemaal correct te houden, doen we het zo:

<a href="?page=modules/home.php" title="link" <?php if ($_GET['page'] == "modules/home.php"){ echo 'class="wit"'; }?>>Home</a>  |  ...

Je gebruikte ' en " verkeerd.
Er is een NOG nettere oplossing. Tenminste, ik vind dat persoonlijk vaak wat netter. Zodra je op een pagina komt is het zo dat de link in het menu die naar de huidige pagina verwijst niet meer klikbaar hoeft te zijn. Het is immers onzin om te linken naar de huidige pagina.

Je zou er voor kunnen kiezen om een gewone text te echo'en, in plaats van een link met een aparte stijl. Ik werk zelf met C# en daarin toon ik dus een label in plaats van een link :)

<?php
if ($_GET['page'] == "modules/home.php") {
echo '<span class="selected_menu">home</span> | ...';
}
else {
echo'<a href="?page=modules/home.php" title="link">home</a> | ...';
}
?>

Ik weet niet of dit netjes php is, aangezien mijn php skills niet zo bijzonder goed zijn. Maar dit moet redelijk in de richting liggen ;p
René D. schreef op 02.06.2008 11:51
Er is een NOG nettere oplossing. Tenminste, ik vind dat persoonlijk vaak wat netter. Zodra je op een pagina komt is het zo dat de link in het menu die naar de huidige pagina verwijst niet meer klikbaar hoeft te zijn. Het is immers onzin om te linken naar de huidige pagina.

Je zou er voor kunnen kiezen om een gewone text te echo'en, in plaats van een link met een aparte stijl. Ik werk zelf met C# en daarin toon ik dus een label in plaats van een link :)

<?php
if ($_GET['page'] == "modules/home.php") {
echo '<span class="selected_menu">home</span> | ...';
}
else {
echo'<a href="?page=modules/home.php" title="link">home</a> | ...';
}
?>

Ik weet niet of dit netjes php is, aangezien mijn php skills niet zo bijzonder goed zijn. Maar dit moet redelijk in de richting liggen ;p

Uhm, ik gebruik de link ook als evtuele refresh...in een aantal pagina's staan nog subpagina's...dus om terug te keren....

Mar het is inderdaad ook weer een oplossing ;-)

Hipska schreef op 02.06.2008 11:44
en om het helemaal correct te houden, doen we het zo:

<a href="?page=modules/home.php" title="link" <?php if ($_GET['page'] == "modules/home.php"){ echo 'class="wit"'; }?>>Home</a>  |  ...

Je gebruikte ' en " verkeerd.

Your Right!

Blanche schreef op 02.06.2008 11:24
@Tim: dit is tot nu toe de beste oplossing die ik ooit tegen gekomen ben. Andere oplossingen zijn minder betrouwbaar of veel omslachtiger...

Thanx ;-)

Reageren