Beste leden,
Is het mogelijk om door middel van CSS de link te kleuren als je je op die desbetreffende pagina bevind?
Uitleg:
Je zit op de Home pagina...dan is alleen de link van home gekleurd.....je gaat vervolgens naar links pagina....dan is dat de enige link die gekleurd is..
Ik weet dat het dmv AJAX/JS in ieder geval mogelijk is....maar CSS??
Nou omdat Eigenlijk alles wel te regelen valt met CSS qua linken...dus ik vroeg het me af...of dit ook met CSS geregeld kan worden...dan hou je het compact ;-)
Het is niet enkel met CSS te regelen, er zal altijd nog een andere taal aan te pas moeten komen.
Het makkelijkste is inderdaad zoals Hipska al zegt een klasse meegeven aan de link waarvan de pagina op dat moment bekeken wordt. Het bepalen van die link kun je prima met PHP doen.
Dus samengevat: bepaal met PHP welke pagina bekeken wordt en geef een css klasse mee aan de betreffende link. In CSS bepaal je vervolgens hoe die link er dan uit moet komen te zien.
@Karl, hoezo vergeet iedereen dat? Dat is absoluut niet waar.
@toby, je hebt helemaal geen javascript nodig. Vind ik ook een erg slordige oplossing. Blanche heeft helemaal gelijk! Dat is de beste oplossing. Wanneer je voor elke pagina een apart bestand hebt zet je bovenin bijvoorbeeld <?php aan=1 ?> en in het menu geef je de class mee wanneer aan=1.
Koekie
?Onbekende gebruiker
02-06-2008 00:54
Niek schreef op 02.06.2008 00:36
@Karl, hoezo vergeet iedereen dat? Dat is absoluut niet waar.
Ik zie hierr, op phphulp, heel veel javascript "oplossingen"....
En natuurlijk een stylesheet met deze class.
Misschien is het niet de mooiste oplossing maar wel overzichtelijk en erg functioneel.
Javascript/AJAX vindt ik al snel wat onoverzichtelijk