Hallo,
Ik moet voor school een opdracht maken over PHP. Aangezien ik niet zo heel veel ervaring heb met php wil ik vragen of er misschien iemand is met wat ervaring die mij uit de nesten kan helpen.
dit is mijn opdracht:
Maak een pagina dat de huidige waarde van een auto uitrekent, met daarin:
1. Een tweetal variabelen ingevuld moeten worden middels een invoerveld: Bouwjaar en Nieuwwaarde
2.Een keuzelijst met opties: Courantheid of merk of kleur; deze bepaald de waarin de waarde van de auto daalt.
3.De invoervelden moeten worden gevalideerd. Geef tevens aanwijzingen aan de gebruikers middels een knopje (of zoiets) waar de uitleg staat over de invoer. (geen jaren onder 1975)
4.Het hoeft niet in een mooie layout, maar de gebruiker moet wel duidelijk zien waarvoor het programma dient. Introduceer netjes (communicatie met de gebruiker) het programma en geef vooral correcte terugkoppeling aan de gebruiker. (b.v. Uw auto uit .... heeft een restwaarde van €....)
5.Voorzie de programmacode van uitleg, gebruik daarvoor:in php begin commentaar met '//' of zet het tussen /* commentaar */ en in html begin met <! of zet het tussen <!-- commentaar -->
6.Laat een tabel zien waaruit blijkt dat de restwaarde vanaf het bouwjaar telkens in waarde is gedaald.
7.Geef als laatste duidelijk weer wat de huidige restwaarde is
Toon alle bedragen met euro teken en 2 decimalen.
8.Gebruik verschillende afschrijvingen afhankelijk van de gemaakte keuze in de keuzelijst (zie 2).
Als iemand mij hiermeer zou kunnen helpen hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Dennis Gerritsen
1.322 views