Hallo,
Ik moet voor school een opdracht maken over PHP. Aangezien ik niet zo heel veel ervaring heb met php wil ik vragen of er misschien iemand is met wat ervaring die mij uit de nesten kan helpen.

dit is mijn opdracht:
Maak een pagina dat de huidige waarde van een auto uitrekent, met daarin:

1. Een tweetal variabelen ingevuld moeten worden middels een invoerveld: Bouwjaar en Nieuwwaarde

2.Een keuzelijst met opties: Courantheid of merk of kleur; deze bepaald de waarin de waarde van de auto daalt.

3.De invoervelden moeten worden gevalideerd. Geef tevens aanwijzingen aan de gebruikers middels een knopje (of zoiets) waar de uitleg staat over de invoer. (geen jaren onder 1975)

4.Het hoeft niet in een mooie layout, maar de gebruiker moet wel duidelijk zien waarvoor het programma dient. Introduceer netjes (communicatie met de gebruiker) het programma en geef vooral correcte terugkoppeling aan de gebruiker. (b.v. Uw auto uit .... heeft een restwaarde van €....)

5.Voorzie de programmacode van uitleg, gebruik daarvoor:in php begin commentaar met '//' of zet het tussen /* commentaar */ en in html begin met <! of zet het tussen <!-- commentaar -->

6.Laat een tabel zien waaruit blijkt dat de restwaarde vanaf het bouwjaar telkens in waarde is gedaald.

7.Geef als laatste duidelijk weer wat de huidige restwaarde is
Toon alle bedragen met euro teken en 2 decimalen.

8.Gebruik verschillende afschrijvingen afhankelijk van de gemaakte keuze in de keuzelijst (zie 2).

Als iemand mij hiermeer zou kunnen helpen hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Dennis Gerritsen
Jurgen schreef op 03.06.2008 09:00
Een aantal tips:

PHP beginnershandleiding
SQL Beginnershandleiding
PostgreSQL of MySQL (database servers)
PHP

Maar even buiten dat. Wat bepaald nou of een auto in waarde daalt. Een keurig onderhoude leaseauto van 8 jaar geleden is technisch misschien nog net zo goed, terwijl een slecht onderhouden auto van 4 jaar geleden dan meer waard zou zijn?

ja klopt maar het gaat niet om wat je er aan hebt of of het wel nut heeft, het is gewoon om in te leveren zodat de leraar het kan nakijken.
Pholeron schreef op 03.06.2008 09:06
PS: Scripten is heel erg leuk... ik zou zeggen, give it a go (:

Waarschijnlijk moet je in de toekomst nog meer opdrachten maken, dus euhm, sla eens een boek/handleiding open :P

Tip:

<?php

echo 'Hello world';

?>

dat is het probleem dus, naar mijn gevoel is het een beetje nutteloos om te maken want dit is de laatste php opdracht die we moeten maken. en aangezien ik het donderdag af moet hebben en ik niet in zo'n korte tijd heel php onder de knie krijg kom ik naar jullie.
Als je het zinloos vind deze opdracht in PHP te maken zul je daar vast je redenen voor hebben. Misschien kun je die redenen voorleggen aan je leraar(es), da's ongetwijffeld een redelijke man (of vrouw).

Uiteindelijk gaat het er om dat de berekeningen e.d. kloppen.
Probeer je later ook iemand anders te laten werken en dat jij dan betaald krijgt?

Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

en aangezien ik het donderdag af moet hebben en ik niet in zo'n korte tijd heel php onder de knie krijg kom ik naar jullie.

De leraar planning zal het nog druk krijgen.....

dat is het probleem dus, naar mijn gevoel is het een beetje nutteloos om te maken want dit is de laatste php opdracht die we moeten maken. en aangezien ik het donderdag af moet hebben en ik niet in zo'n korte tijd heel php onder de knie krijg kom ik naar jullie.

Tja, heb je niet goed opgelet in de les bij PHP? Of klopt je planning niet zo? soms ;)?

Tja, zoals gezegd is, we gaan zeker niet iemands huiswerk maken. maar sla eens een boek PHP nu open, en ga meteen beginnen. Ik vrees wel dat je uitstel moet aanvragen dan, maar als je de hele dag bezig bent om PHP te leren, dan wordt alles wel duidelijk.
Je hebt een aantal opties:

1. Je leert PHP deels, je hoeft niet alles te kennen, niemand kent alles, zelfs de meest ervaren programmeurs onder ons slaan nog de handleiding open in sommige gevallen.

2. Je betaald voor je opdracht.

3. Je wordt niet beoordeeld voor je opdracht als je het niet maakt.

4. Je overlegt met je docent.

Ik zou voor optie 1 gaan. Maak eerst even een technisch opzetje hoe alles in elkaar moet zitten, begin met het formulier(XHTML, het makkelijkst dus). Als je er niet uit komt, lees eerst even het FAQ en controleer of je de dingen gedaan hebt die in het FAQ staan. Vervolgens kun je een topic openen waar we je graag helpen (met je eigen voorbeeld code, en wat je er al aan hebt gedaan etc...).
ok dan ga ik het zelf wel proberen. hopen dat het lukt :)

weten jullie misschien een free webhost die php ondersteunt?
Zoek even op het forum eerst hier voor dat soort vragen, zijn al 875817851 keer langsgekomen.

Reageren