Hallo,

Ik ben bezig met een website en ik heb een redirect script nodig.

Het probleem is namelijk dat ik met: www.ploegint.nl én www.difco.nl allebei op dezelfde index pagina kom, maar het moet zo zijn dat als je www.difco.nl intypt je op www.ploegint.nl/difco/ komt.

Hoe is dit op te lossen, ik heb al gezocht op internet maar kom alleen standaard redirect scripts tegen.

vr. groeten,

wiebe
Waarom niet gewoon een virtualhost?
Nee da tis niet de bedoeling, het moet geen subdomein zijn.

Ik moet egienlijk iets hebben (het liefst javascript of ASP) wat controleerd met welke url/refer je aankomt op de pagina en als dat www.ploegint.nl is dat dan die gewoon geladen word en als deze www.difco.nl is dat dan www.ploegint.nl/difco/ geopend word.
wiebe schreef op 13.06.2008 13:22
het moet geen subdomein zijn.

Jij weet blijkbaar niet wat een subdomein is.

Een virtualhost heeft gewoon een eigen rootmap op een webserver.
Kun je dat dan linken aan: "www.difco.nl" ?
Aan een virtualhost kan een domein hangen, maar ook een subdomein. Dat maakt niet uit. Het is dan alsof dat gewoon de webserver is.
Ok, en dat kan op een ASP server?
wiebe schreef op 13.06.2008 14:02
Ok, en dat kan op een ASP server?

Geen idee. Dat zal toch wel. Ik werk niet met Microsoft servers, veel te onbetrouwbaar.
Daar ben ik het mee eens.... het duurt vaak een dag of langer als ik iets update, echt heel vervelend.... maar dit is mijn laatste week op stage dus ik ga er niet moeilijk om doen.

Maar ik zal het denk het eens uitzoeken, ben benieuwd of het lukt.
Ik heb geprobeerd iets passends the vinden maar het gaat allemaal over apache servers. Maar ik zit met een ASP.NET server.

Werkt dit verhaal dan ook? OF weet iemand wat ik moet doen.

Nogmaals even de bedoeling,

www.ploegint.nl -> rootmap www.ploegint.nl

www.difco.nl -> www.ploegint.nl/difco

Vriendelijke groeten,

Wiebe
Even voor de duidelijkheid, ASP is toch de scripttaal? Dat heeft dus verder niets met een webserver en virtual hosts te maken.

De webserver die jij gebruikt is dus waarschijnlijk IIS, en als je dan een klein beetje rondzoekt, stuit je al snel op een overvloed aan informatie. Bijvoorbeeld deze link: http://www.simpledns.com/kb.aspx?kbid=1149

Reageren