Ik moet een webprogramma met php maken wat het volgende doet:
In de startpagina wordt gevraagd om een stuk tekst
door het klikken op een knop wordt een php pagina aangeroepen die van het stuk tekst bepaald:
Het aantal woorden, het aantal tekens, het aantal klinkers, het aantal medeklinkers, het aantal leestekens, het aantal spaties.
Dit wordt dan als resultaat getoond in een nieuwe pagina.Je kunt van af de resultaat pagina netjes terug (via een link ) naar de startpagina.
Zou kunnen met regulaire expressies, elke keer een bepaald teken eruit halen, dus bijvoorbeeld alle komma's en dan met strlen kijken hoe lang die komma's string is, dan weet je hoeveel komma's er in je tekst zitten.
"Damn ik ben eingelijk ook gewoon te goed voor deze wereld"
* KUCH *
Maar uhm... Zog gewoon dat je een normale ABN Nederlander bent, als je de teksten gaat schrijven, dan heb je dat probleem niet ;).
Een woord is geen woord als het 2 woorden zijn die niet gescheiden zijn door een spatie.
Dus dan heeft je woordentelling erg weinig nut, als het gaat om WOORDEN.
Aangezien ik niet te goed voor deze wereld ben, doe ik het maar even op deze manier:
Waaromwiljeeigenlijkeenanderemethodealsdezegewoonwerkt?datistochhelemaalnergensvoornodig?ofwel?volgensmijiserookgeenbeteremanieromdittedoen,maardatweetiknietzeker.
(vertaling)
[quote]
Waarom wil je eigenlijk een andere methode, als deze gewoon werkt?
dat is toch helemaal nergens voor nodig? of wel?
volgens mij is er ook geen betere manier om dit te doen, maar dat weet ik niet zeker.