Ik zit met een probleempje.

Ik ben al jaren in de (oude) html structuur aan het werken. Weet inmiddels veel van het positioneren met behulp van tabellen - en van de sores dat dit allemaal met zich meebrengt-, maar met css heb ik weining gedaan, behalve met de opmaak van elementen zoals <p> en <a>.

Nu wil ik graag een nieuwe opmaak maken met behulp van css.

Ik heb een schets gemaakt. deze kun je vinden op http://www.curo.nl/voorbeeld/index.html

Nu loop ik tegen wat problemen aan met positionering.

De omgeving die ik wil gaan maken bestaat uit:

1 header (beslaat de ruimte van tekstblok en foto) en is ongeveer 1000px breed

2 top menu, ook 100px breed

3 linkerdeel bovenkant met een kleurverloop (van boven naar onder). Dit moet flexibel groeien op basis van de breedte van het scherm
4 rechterdeel bovenkant met een kleurverloop (van boven naar onder) (net iets anders dan de linkerkant....) Dit moet flexibel groeien op basis van de breedte van het scherm.
deze twee elementen liggen aan de linker en rechterkant van het logo en de top menu

5 tekstblok links midden (links van opties blok) - dit tekstblok moet verikaal groeien op basis van de tekst die hier in gezet zal worden-
6 optiesblok rechts midden (rechts van het tekstblok) - dit blok kan ook vertikaal groeien op basis van de het tekstblok ernaast. Deze twee blokken moeten altijd even groot zijn.

7 linkerdeel onderkant met een kleurverloop (van onder naar boven). Dit moet flexibel groeien op basis van de breedte van het scherm
8 rechterdeel onderkant met een kleurverloop (van onder naar boven) (net iets anders dan de linkerkant....). Dit moet flexibel groeien op basis van de breedte van het scherm
deze twee elementen liggen aan de linker en rechterkant van zowel het tekstblok, het optieblok en de footer

9 footer midden (beslaat de ruimte van tekstblok en optieblok)

Het voorbeeld is te vinden op http://www.curo.nl/voorbeeld/index.html

Hoe moet ik zoiets met behulp van <div>jes in elkaar zetten?

Alvast bedankt!
Eddie
Misschien een idee om een tutorial over DIVjes eerst te lezen? ;)

tut

als je daar niet komt wil ik je best vanavond helpen :P (een werkend voorbeeldje)
Hoi Tamara,

Ben al druk in de weer geweest met wat tutorials, maar schijnbaar werkt de kronkel in mn hoofd niet helemaal goed.

Je zou me heel blij maken met een werkend voorbeeldje :)

Alvast bedankt!

Eddie
Ik doe het voor je voor 50 euro. PM maar als je wilt.
lol XD

ik doe t gratis :P
Damn, waarom zou je dat gratis doen, ik zou alleen gratis een script maken bijv. voor in de lib hier, omdat het voor de community is.
Sommige mensen zijn ook te goed voor deze wereld hea =P
Maar als zij het gratis wil doen, is dat (voor de ts) toch alleen maar mooi meegenomen, alleen jammer dat jij 50 eu misloopt :P
Idd, ik ben nu bezig met een spider voor hier in de lib.. :)
lol, maarja, Tamara lijkt noob (sorry als je dat niet bent, maar je posts staan er niet naar) :P en Tommy niet. Dat is wel een verschil, haha.

met php ben ik een noob ja, maar met css niet
Ik ben benieuwd.....

Reageren