Mijn aanrader voor een vervolg: Een simpele weblog een reageer-mogelijkheid
Als je begint met (tutorials over het maken van) een gastenboek, deels door te proberen en deels door af te kijken van andere simpele gastenboeken, heb je al meteen database-gebruik & formulieren gehad.
Een weblog of een forum gooien je dan verder in het diepe met relaties tussen data en verschillende onderdelen van 1 app. En je kan je basis van je gastenboek weer gebruiken, of gewoon uitbreiden om ze te maken. Wil je dan nog verder, dan kan je ze uitbreiden met een login-systeem, e-mailnotificatie, rss-feeds. Tegen die tijd heb je het toch redelijk onder de knie denk ik :)
oke ik heb nu begin gemaakt met gastenboek maar toevoegen van een bericht wil niet erg goed lukken kijk niet hoe ik het gescript hebt dit is 1 van mijn eerste scripts
deze meldingen krijg ik
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'alexwebd'@'localhost' (using password: NO) in /home/alexwebd/public_html/phphulp/gastenboek/toevoeg.php on line 16
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/alexwebd/public_html/phphulp/gastenboek/toevoeg.php on line 16
Access denied for user 'alexwebd'@'localhost' (using password: NO)
<?PHP
include("config.php");
if ($_POST['Submit']) {
mysql_query("INSERT INTO Guestbook
(
Naam,
Email,
VALUES (
'".$_POST["Naam"]."',
'".$_POST["Email"]."',
'".$_POST["Message"]."'
)") or die (mysql_error());
Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'alexwebd'@'localhost' (using password: NO) in /home/alexwebd/public_html/phphulp/gastenboek/toevoeg.php on line 16
Blijkbaar heeft de gebruiker 'alexwebd', zonder ww, geen toegang tot die tabel, of is in ieder geval niet geautoriseerd die INSERT-query uit te voeren. Heb je in je config.php een [php]mysql_connect[/php] aanroep staan? En kloppen de gebruikersnaam & wachtwoord met die van je phpMyAdmin, waarmee je neem ik aan de tabel in de database hebt aangemaakt?