Gaat ie dan met een paar vragen,maar eerst wat info.
Heb een eigen win.2003 enterprise r2
Daarop draaien 2 website's in html en ISS is aanwezig
Ook heb ik php een install gegeven(5.2.6.6),en volgens mijn alles goed staan.
Heb een script voor mail te versturen via mijn site,
1 gedeelt in php en 1 gedeelt in html.
Vraag 1: hoe en in welke map,bv de php map,plaats ik de 2 bestanden om het form te versturen?
Vraag 2 : Moet ik nog iets in de .ini aanpassen om de mail verstuurd te krijgen?
Vraag 3 :heb ik soms nog een mail server nodig die ik een install.moet geven op de win.2003? (outlook express loopt namelijk ook)
Naar veel uitproberen heb ik wel eens een keer gezien dat er een mail word verstuurd maar nog niet heb mogen ontvangen.
Ja de vragen van waarom host je hem niet ergens bij een hosting comp.kan ik kort in zijn,,WIL het graag zelf doen en uitvinden.
Misschien dat er iemand is de deze noob op PHP gebied verder wil helpen en zijn wensen,i.v.m het mail form,wil laten slagen.
[quote='Boaz schreef op 11.07.2008 11:36']
Het enigste wat ik nog kan bedenken is,dat als ik via ISS manager ->website properties ,er nog geen php bij staat.
De php extensie ga ik nog even proberen toe te voegen,maar is volgens mijn geen must om dit te doen??
Ik ken IIS niet. Maar php moet wel gekoppeld zijn aan de webserver. Als IIS helemaal geen php verbinding heeft zal het ook niet werken.
[/quote]
Ik heb geloof ik in plaats van de quote-knop de edit-knop gebruikt. Mijn excuses, want nu is de originele post verdwenen. (Shame on me). Maar de respons die hierin staat komt dus van mij.
Naar een tijdje te zijn weg geweest,toch maar weer eens naar mijn berichten gekeken,sorry daar voor.
Als ik dus via start.uitvoeren en dan telnet localhost 25 gebruik komt er niks uit.
Krijg het dus nog steeds niet voor elkaar om Php draaiend te krijgen op mijn eigen Win 2003 server.
Via localhost in de browser werkt het wel.
Zet ik een index.php in mijn website map werkt het niet (403 error)
goole geeft geen oplossing omtrent de error.
Een index.html werkt wel.
Alle php extensies zijn toegevoegd aan/op de server en staan op allowed.
[quote='SanThe schreef op 23.08.2008 23:37']
Dan is php waarschijnlijk nog steeds niet gekoppeld aan de webserver.
Maar dan zou het via localhost toch ook niet moeten werken??
Want daar zit het vreemde local werkt het wel,maar extern werkt het niet.
De php staat op allowed als ik kijk via IIS manager ->webserver extensions[/quote]
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Misschien moet je het eens proberen met de php.ini onder C:\windows\
Het mooiste is natuurlijk als het via het forum lukt, daar hebben anderen hopelijk ook wat aan, maar als je er echt niet uit komt is rdp of iets anders ook een mogelijkheid.
Denk niet dat het gaat lukken via het forum.
Heb nu denk ik wel zo'n beetje alles geprobeerd.
Inmiddels vele back-ups en meerder php instals verder.
Wat zie ik niet,,wat een ander wel ziet??
Via verschillende info's is het wel mogelijk,heb zo'n beetje heel google al afgezocht,en tot op heden wil PhP maar niet draaien op mijn win 2003 server.