Ik krijg op de site danielle.guerra-pinto.nl de volgende foutmelding.

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'md024311'@'localhost' (using password: NO) in /storage/mijndomein/users/024311/public/sites/danielle.guerra-pinto.nl/main.php on line 17

Hierbij de code:
regel 10-25 ;)

<?php
require_once ('db_config.php');
?>

<?php
$sql = "SELECT *
FROM `recepten`
LIMIT 0 , 30";

if(!$res = mysql_query($sql))
{
trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}
?>

Ik heb deze overigens van het forum hier gekopieerd. Maar ik zelf er zelf wel wat aan verkl.... hebben.
Bedankt alvast voor alle hulp, ben al blij dat ik in 1 dag zo ver ben....
Code beetje leesbaar gemaakt.

SanThe.
Heb je in db_config.php wel de juiste gegevens ingevuld?
Je error zegt namelijk dat je géén password gebruikt.

Edit: Ik heb je post aangepast en de overbodige opmerkingen/posts verwijderd.
Dit staat in db_config.php

<?php
$db = array (
'host' => 'db.guerra-pinto.nl',
'user' => 'md24311db62517',
'pass' => '***',
'dbname' => 'md24311db62517'
);

if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
?>

Op plek van *** staat het paswoord wat ik gekregen heb van de provider...

Zou het kunnen zijn dat dbname niet klopt en dat dit "recepten" moet zijn? Zo heet de tabel in ieder geval in SQL...
etc...
Ik denk dat je bij 'host' even 'localhost' moet proberen.

Niet Bumpen.
Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
In je eerste bericht geef je als foutmelding:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'md024311'@'localhost' (using password: NO)

Hier komt de user ook niet overeen met je config. Misschien set je deze variabelen nog in een ander bestand?
Heb ik geprobeerd, melding blijft precies hetzelfde.
Overigens...
Als ik localhost in de browser intik krijg ik ook een error, zou dat met elkaar verband houden?
Spike schreef op 14.07.2008 14:00
In je eerste bericht geef je als foutmelding:

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'md024311'@'localhost' (using password: NO)

Hier komt de user ook niet overeen met je config. Misschien set je deze variabelen nog in een ander bestand?

Goed gezien. :-)

Edit:
danielle schreef op 14.07.2008 14:03
Als ik localhost in de browser intik krijg ik ook een error, zou dat met elkaar verband houden?

Nee, dat heeft er niks mee te maken.
Okeeeee
Die is volgens mij opgelost, nu de volgend horde of moet dat een nieuw topic worden?

Foutmelding:

Notice: Table 'md24311db62517.recepten' doesn't exist
In query: INSERT INTO recepten ( receptNaam, keukenVan, gerechtSoort, bereidingsTijd, datum, Ingredient1, Ingredient2, Ingredient3, Ingredient4, Ingredient5, Ingredient6, Ingredient7, Ingredient8, Ingredient9, Ingredient10, Ingredient11, Ingredient12, Ingredient13, Ingredient14, Ingredient15, Ingredient16, Ingredient17, Ingredient18, benodigdHeden, bakTijd, receptOmsch ) VALUES ( 'Chocolademousse', 'Uit de keuken van: Danielle', 'Dessert', ' ', ' ', '2 eiwitten stijfgeslagen', '2 dl room geslagen', '100 gr. cremant kookchocolade', '2 eetl. suiker', '2 eigeel', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', 'Chocolade smelten suiker en eigeel slaan dat alles samen. Het eiwit en de slagroom erbij en ong. in /storage/mijndomein/users/024311/public/sites/danielle.guerra-pinto.nl/main.php on line 690

Code rond 690

' ',
Einde
)
";

if(!$res = mysql_query($sql))
{
trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}
?>
</body>
</html>
danielle schreef op 14.07.2008 14:06
Okeeeee
Die is volgens mij opgelost

Waar lag het nou aan?
danielle schreef op 14.07.2008 14:06
Notice: Table 'md24311db62517.recepten' doesn't exist

De tabel 'recepten' bestaat niet. Let op HOOFDletters en kleine letters.
Er stond in main.php ook nog een keer code:

<?php
require_once 'db_config.php';
?>

En dat is dan inderdaad dubbelop....

Reageren