Hoi,

Ik ben bezig met het installeren van phpmyadmin (en de hele ratteplan). Alleen nu krijg ik mijn phpmyadmin niet aan de praat. Zodra ik op mijn localhost ben, krijg ik mijn hele inhoud van mijn map te zien, en zodra ik op het mapje van phpmyadmin klik.. krijg ik alleen maar de code te zien.

Ik heb de install al een paar keer overnieuw gedaan. Google afgestruint.. maar een oplossing heb ik niet gevonden...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

THANKS! :)
Lisanne schreef op 21.07.2008 01:29
krijg ik alleen maar de code te zien.

Heb je php wel geactiveerd?
Ja volgens mij wel.. Zo niet, hoe kan ik dat zien?

Ik heb PHP 5 geinstaleerd.. toen allerlei schermen doorgelopen aan de hand van een tutorial van deze site.. Dus ik neem aan dat ie het gewoon moet doen.. toch?
Lisanne, zeker voor beginners is het aan te raden om WAMP 5 te downloaden. Dit is een "all-in-one" pakket wat alles (phpMyAdmin, PHP, APACHE) op een makkelijke manier installeert.
Om te controleren of PHP geladen is, kun je het volgende scriptje uit proberen te voeren:
<?php
phpinfo();
?>
Als dit een overzicht met allerlei informatie over PHP oplevert, staat PHP aan. Krijg je enkel gewoon de code te zien, dan is PHP dus niet goed geinstalleer/geactiveerd.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het zeker even proberen met WAMP5!

(Sorry voor mijn noob vraag..)
Ach we waren ooit allen noobs
Ik niet
AARGH! Ik heb WAMP5 gedownload, geinstalleerd.. maar hij blijft offline! Ik had PHP enzo er al een keer weer af gehaald.. Ik heb ook geen IIS aanstaan (wat een error zou kunnen opleveren.. begreep ik).

Wat moet ik nu doen?
wes schreef op 21.07.2008 11:46
Ik niet

Met jou wordt het sowieso nooit wat, toch? ;-)

Edit: @Lisanne: Kijk eens in de logfiles.
Je bedoelt de logfiles van WAMP he.. want die zijn allemaal leeg bij mij...

Reageren