Beste mensen,
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te aan te schaffen.
Mijn budget is tot 2100 euro.

Zelf heb ik deze gevonden voor 2060 euro:

http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=337

Specificaties:
Intel duo core 2,89GHz 1066MHz
2GB DDR3 1066MHz geheugen (1x2GB voor nog een reepje om later erbij te nemen)
9800M GT 512MB DDR3 videokaart
320GB HDD op 7200 toeren
17 inch beeldscherm

Wat vinden jullie hiervan?
Weten jullie nog een site waar ik meer voor minder geld kan krijgen?
Plat, mooi afgewerkt, toetsenbordverlichting, heel helder beeldscherm met een sterke backlight, voor een laptop goed geluid, multitouch scrollpad, firewire 800 aansluiting, geen onhandige adaptor, ingebouwde en mooi weggewerkte camera met stereo microfoon, je haalt zonder veel problemen 3 uur op 1 accu, langer wanneer je je backlight zachter zet en geen 3d-spelletjes doet. En hij is heel stil zolang je de 3d-kaart niet zwaar belast.

Voor de rest is hij heerlijk snel, heeft Apple best goeie drivers voor Windows Vista (in de zin van alle onderdelen in en laptop zoals wifi en bluetooth werken goed onder windows en windows heeft geen last van vastlopers) en heb je een 8600M GT grafische kaart (als ik het me goed herinner) en daarmee kan je toch redelijk wat uit de moderne spellen halen.

... en natuurlijk Mac OS X. Maar dat is persoonlijker

Nadelen zijn dat er maar 2 usb gaatjes op zitten en misschien voor wanneer je veel windows gebruikt dat hij maar 1 muisknop onder de trackpad heeft zitten (de andere kan je ook gebruiken via [ctrl] + [click], of 2 vingers op je trackpad + [click]) En onder windows is het multitouch en scrollen met 2 vingers niet zo goed geïmplementeerd vergeleken met Mac OS X.

En mocht je een MacBook willen, ga altijd voor een Pro. Ik had hiervoor een normale MacBook, maar de grafische chip die daarin zit is echt een hele beperkende factor in mijn ervaring.

Reageren