Hey mensen, ik heb een probleempje met mijn opzet. Ik hoop dat ik door middel van dit tekeningetje en een extra uitleg duidelijk maak wat ik wil bereiken:

Hoofdpagina --> Geplaatst bericht (uit database gehaald) --> aanpassen van die pagina

Ik wil dus een pagina aanpassen die uit een database haalt, dus zegmaar een tabel met id 41 wil ik aanpassen, maar dat moet ik doen vanuit een aanpassen link binnen de pagina met de inhoud van id 41.

Net zoals een forum, dat je je eigen bericht kan aanpassen.
Hoe kan ik zorgen dat mijn aanpas script weet welk id ik wil aanpassen? dus hoe kan ik een formulier opnieuw laten invullen met de inhoud van 41 waarna ik hem weer kan laten updaten in een POST functie.

alvast bedankt, ik hoop dat ik het duidelijk heb verteld, ik weet niet echt hoe ik dit makkelijker uit kan leggen.

Bryan.

PS net als het Wijzig bericht van deze pagina zegmaar. Het script is klaar maar ik moet alleen een manier vinden om de pagina te laten weten welk tabel hij moet wijzigen
een GET variablen meegeven in de link ernaar toe.
dus je stuurt hem bijv naar de link:
edit.php?id=41
en dan kan je met:
<?php
$_GET['id']
?>
Die variable weer ophalen.
Dus mijn link word vanuit de database gezien:

<a href="edit.php?". $_POST['id'] .">Wijzig Dit bericht</a>
wss niet,,
Ik weet niet hoe jij je berichten ophaalt.
Maar als jij bijvoorbeeld ze uit de database haalt, en je hebt dus het id in je $result variable.
dan zal je link iets worden als:
<?php
echo '<a href="edit.php?id='. $result['id'] .'>Wijzig bericht.</a>';
?>
Nou, vanuit de database wordt het:

<?php
    echo '<a href="edit.php?id=' . $row['id'] . '">wijzig dit bericht</a>';
?>

Die $row komt uit een van de fetch-functies.
ohnee bij mij word het inderdaad zoiets:

object->id

ff controleren
ohnee bij mij word het inderdaad zoiets:

object->id

ff controleren
inderdaad ik heb staan

$obj = mysql_fetch_assoc($resultaat)

dus dan word het

$obj['id']
Dankjulliewel jongens, ik zal nog even een reactie plaatsen als het gelukt is!
Je moet wel even de regels doorlezen. Vooral deze:
mod-edit:

Bumpen
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten, voordat andere forumleden gereageerd hebben, heet "bumpen". Omdat het opdringerig overkomt is bumpen pas na 24 uur toegestaan. Bumpen kan een reden zijn voor de admins en mods om een topic te sluiten. Gebruik het knopje om je tekst aan te passen indien nodig.

Ik klikte per ongeluk dubbel op verzenden, het was niet de bedoeling, en ik kan ook geen bericht verwijderen dus sorry daarvoor ;)

Reageren