[site] http://new.riando.com
[1] Doel van de site is verhuren/verkopen van div vakantie woningen in Suriname. Mijn eerste grote 'opdracht'.
[2] Site volledig opgebouwd. Alleen reserverings bevestiging moet nog gemaakt worden. CSS en Images via subdomains
[3] Registratie / inloggen / reserveren werken allemaal. Alleen de reservering kan nog niet bevestigt worden. Controle op grafisch uiterlijk div webbrowsers.
[4] Commentaar welkom.
plus het werkt heel makkelijk. Je afbeeldingen / css staan op een 'externe' host, en hebben dus een vast locatie, geen map omhoog gedoe. Dat is mijn primaire reden.
Ik vind hem ook wel Ok, alleen wel "saai". Het springt er niet echt uit.. Ook zou ik niet meteen zeggen, ohh hier kan ik een huisje huren.. Verder (maar dat is persoonlijk) vind ik het footer gedeelte niet goed. Design by......
Maar nog maals dat is persoonlijk.. Ik zou het gewoon in de code verwerken.
Een andere belangrijke tip is toch wel om het menu een soort van "mouseover" effect te geven. Dan is duidelijk welk item je selecteerd en of je ook een item selecteerd. (alleen een handje is daar net te weinig)
CSS-tip:
a:hover{
text-decoration:underline;
}
En inderdaad wat vdleije al aangeeft, het lettertype is een paar tinten te licht, een aantal tinten donkerder zal al beter zijn.
Ik had een grote foto van iets uit de omgeving van eht huisje gezet op de index pagina. Dat trek lezers sneller om verder te kijken/klikken. mijn eerste indruk was niet gelijk hier meot ik verder kijken eventueel zou je iets groter Suriname ofzo op de achtergrond kunnen zetten.
Images via subdomeinen maakt je site helemaal niet sneller vanwege de maximale aantal connecties van je browser...
Buiten dat krijg je problemen met je Google ranking, dus het is zelfs alleen maar nadelig!