Om de gebruiksvriendelijkheid van een website waar ik aan werk te verbeteren zou ik graag willen dat de divs op de site verplaatst kunnen worden. Zo kan iedereen de pagina's aanpassen naar hun wensen en is het vaak makkelijker om wat op te zoeken op deze manier.
Maar nu is mijn vraag: hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al een aantal java frameworks bekeken, maar dan krijg ik veel te veel code erbij dat weer ingeladen moet worden terwijl het niet gebruikt zal worden.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het verplaatsbaar maken van divs, en dat ze wel in een soort grid schieten bij het loslaten (zegmaar de persoonlijke pagina van google)?
dit kan je doen met ajax, in de savedata() kan je een ajax request doen naar een php pagina die dan de indeling opslaat in een db icm een ip adres oid.
voor de ajax request kan je om het eenvoudiger te maken een javascript framework in de handen nemen (mootools ^^ )
om de volgorde van de blokken te achterhalen kan je ze allemaal een id geven met hun nummer erin (ik weet niet ofdat je evt ook dubbele id's kan gebruiken).
dit kan je doen met ajax, in de savedata() kan je een ajax request doen naar een php pagina die dan de indeling opslaat in een db icm een ip adres oid.
voor de ajax request kan je om het eenvoudiger te maken een javascript framework in de handen nemen (mootools ^^ )
om de volgorde van de blokken te achterhalen kan je ze allemaal een id geven met hun nummer erin (ik weet niet ofdat je evt ook dubbele id's kan gebruiken).
Nou savedata() geeft de nieuwe volgorde al die je in een array kan gooien en dan in de database kan gooien. Wat ik me wel afvraag is hoe ik die ajax request aanroep na het loslaten van een blok op zijn nieuwe positie..