Ik ben nog niet echt bekent met PHP, ik beheers de basis van HTML en CSS, en werk meestal met Joomla.
Voor een statische website, moet ik een comment functie inbouwen.
Gedurende mijn zoektocht de laatste dagen heb ik ontdekt dat niet alle comment scripts even bruikbaar noch (spambot) veilig zijn.
Ik vraag me af welk script en/of welke handleiding ik als totale PHP n00b het beste gebruiken.
Evert, erg jammer dat je mijn bericht niet goed leest, maar wel reageert.
Ik schreef in mijn eerste bericht;
"Gedurende mijn zoektocht de laatste dagen heb ik ontdekt dat niet alle comment scripts even bruikbaar noch (spambot) veilig zijn."
Ik kom hier, omdat ik na dagen Googlenen en van alles proberen, advies zoek.
En dan verwijs je me naar 'Just Fucking Google it'?
Waar is dit forum dan voor?
Ik zoek gewoon hulp omdat ik er zelf niet uitkom.
Jammer dat je zo reageert.
Ik zoek een comment script, wat veilig en makkelijk te implementeren is, in een simpele statische pagina, bedoelt voor een subdomein.
Als iemand me advies kan geven zou dat fantastisch zijn. :)
Ik ben nooit sarcastisch, en vind het erg jammer dat je zo reageert.
Ik heb een aantal van de comment scripts die op de Google linkpagina worden vermeld al geprobeerd.
Het enige wat ik wil weten is, welke is het beste als je kijkt naar spambeveiliging, e.d.?
Welke is het makkelijkste te installeren voor iemand die helemaal geen verstand heeft van PHP, iemand zoals ik?
Om op de vraag van Mitchell verder te gaan. Gaat het om reageren op 1 pagina (á lá gastenboek), of meerdere pagina's waar je reacties moet kunnen plaatsen. In het 2e geval moeten de "pagina's" ook dynamisch worden en kan je beter gaan zoeken op een nieuws+reactie systeem.
Waarschijnlijk is het 2e geval iets geschikter.
Welk comment script lijkt je het beste, als je kijkt naar spam beveiliging en moeilijkheidsgraad qua installatie?