Hoe kan iemand b.v verplicht 20 sec naar een pagina laten kijken en als ze voor die 20 sec refresh willen drukken dat ze dan een melding krijgen dat ze eerst 20 sec moeten wachten voordat ze verder kunnen?
Ik kan hier maar één ding op zeggen,
T lijkt mij enorm irritant als iemand mij verplicht om naar een pagina te blijven kijken.
Ik bepaal zelf wel waar k naar kijk op t net.
met php sleep doen en dan na die X tijd een variable op true zetten en redirecten en als ze tussendoor refreshen moeten ze weer X tijd wachten voordat die variabele true wordt.

edit: heel simpel

met php de microtime + 20 sec bij het laden in een variabele stoppen met javascript een redirect maken na 20 sec en daar de timestamp checken. maar zoals nico al zegt is het erg irriterend wat je hier wil doen.
systeen refresht zelf om de 20 sec, maar gaat mij om het vals spelen binnen de 20 sec
Wat is de bedoeling precies?

Iets meer informatie graag.
om de 20 sec krijgen de leden punten erbij, maar als ze de pagina refreshe dan kunnen ze vals spelen en zo sneller punten verzamelen
Maak gebruik van een database en sla hier in op wanneer een lid voor het laatst een punt heeft gekregen.

Elke keer als een lid handmatig refresht en er is nog geen verschil van <= 20 seconden met de opgeslagen tijd in de database en de huidige tijd speelt hij dus vals en krijg hij geen punt.
ik zou niet weten hoe ik zoiets maak, is dat niet in het script te maken?
Vóórdat ie op de pagina komt doe je dit:

<?php
$_SESSION['wacht'] = time();
?>

Op de pagina waar 20 seconden gewacht moet worden doe je dit:

<?php
if (time() - $_SESSION['wacht'] < 20) {
echo 'Je moet 20 seconden wachten';
} else {
unset($_SESSION['wacht']);
// er is 20 seconden gewacht, doe je ding
}
?>

Edit: vergeet niet session_start() bovenaan je script te zetten zodat sessions werken.
Toppy ik ga dat inbouwen en uit proberen, bedankt (Y)
PHPerik schreef op 24.08.2008 14:15
Vóórdat ie op de pagina komt doe je dit:

[..]

Op de pagina waar 20 seconden gewacht moet worden doe je dit:

[..]

Edit: vergeet niet session_start() bovenaan je script te zetten zodat sessions werken.

Als de speler nu zijn session cookie verwijdert, kan hij weer een punt krijgen. Je kunt het beter opslaan in de database.

Reageren