Hoe kan iemand b.v verplicht 20 sec naar een pagina laten kijken en als ze voor die 20 sec refresh willen drukken dat ze dan een melding krijgen dat ze eerst 20 sec moeten wachten voordat ze verder kunnen?
Ik kan hier maar één ding op zeggen,
T lijkt mij enorm irritant als iemand mij verplicht om naar een pagina te blijven kijken.
Ik bepaal zelf wel waar k naar kijk op t net.
met php sleep doen en dan na die X tijd een variable op true zetten en redirecten en als ze tussendoor refreshen moeten ze weer X tijd wachten voordat die variabele true wordt.
edit: heel simpel
met php de microtime + 20 sec bij het laden in een variabele stoppen met javascript een redirect maken na 20 sec en daar de timestamp checken. maar zoals nico al zegt is het erg irriterend wat je hier wil doen.
Maak gebruik van een database en sla hier in op wanneer een lid voor het laatst een punt heeft gekregen.
Elke keer als een lid handmatig refresht en er is nog geen verschil van <= 20 seconden met de opgeslagen tijd in de database en de huidige tijd speelt hij dus vals en krijg hij geen punt.
Op de pagina waar 20 seconden gewacht moet worden doe je dit:
<?php
if (time() - $_SESSION['wacht'] < 20) {
echo 'Je moet 20 seconden wachten';
} else {
unset($_SESSION['wacht']);
// er is 20 seconden gewacht, doe je ding
}
?>
Edit: vergeet niet session_start() bovenaan je script te zetten zodat sessions werken.