Hallo iedereen,
Ik heb vandaag even gewerkt aan de occasion script die ik wil maken. Ben nu op het moment nog niks aan het programmeren. Ik wil eerst de structuur hebben en dan pas programmeren. Op dit moment heb ik dit dus:
Main pagina(deze werkt goed in beide browsers goed)
Detail pagina(de pagina waar ik het hieronder over heb)

Nu werkt alles goed in Firefox, maar heb ik in explorer een paar dingen die niet zo moeten zijn in. Voor degene die geen FF hebben of snel willen zien hoe ik het wil hebben hier een screenshot van de pagina.

Nu wil ik alles hebben zoals op de screenshot tezien is (zoals firefox de pagina genereert). Als je de zelfde pagina in explorer bekijkt zie je dat er geen ruimtes meer zit tussen de lijsten. En ook de andere witruimtes die je wel ziet op de FF versie. Waardoor komt dit verschil? Ik wil het dus laten uitzien als die van FF.

Nu heb ik nog meer problemen, maar wil dat 1 voor 1 doen en niet allemaal tegenlijk. Maar 1 ding wil ik wel alvast vragen. Als je de broncode van pagina laat valideren zie je dat er veel error's zijn. Dat komt omdat ik dit heb gedaan:

<ul>
<span>Wat tekst: </span>
<li>1</li>
<li>2</li>
</ul>

Je mag dus blijkbaar geen tekst plaatsen tussen de ul buiten de li om. Moet ik dus in dit geval gewoon de hele tijd afsluiten met </ul> en dan de tekst en dan weer openen? Of is er nog een andere manier?

Alvast bedankt,
Ilyes (wordt gek van de verschillen in de wereld van de browsers)

Wat ik altijd doe is eerst alle css resetten (dmv een reset.css, bijv deze)
Dit zet 'alles' voor elke browser gelijk, standaard zitten er namelijk verschillen in margins ed tussen de verschillende browsers.
Zet daarna in je css de padding-left op bijv 5px.
Dit moet werken.

Reageren