Wei wete hoe je zo'n link moet maken?
Parse error: parse error in /data/members/free/tripod/nl/y/o/u/yourbannerdesigner/htdocs/1k2/cat/index.php on line 53

die geeft ei als fuot aan:S
Haal de laatste } weg en probeer het nog eens , anders moet je even de haakjes proberen te volgen waar ze open gaan en wanneer ze sluiten.
er is hiervoor weer een tutorial 'overzichtelijk programmeren'
<?
if(isset($_GET['cat'])) {
switch($_GET['cat']) {
case 'home':
print('in home');
break;
case 'downloads':
print('in downloads');
break;
case 'contact':
print('in contact');
break;

default:
print('naar home');
break;
}
else {
print('in home');
}
?>

Zoiets moet werken :)
kun je hier beter uitleg over geven?
Haal de laatste } weg en probeer het nog eens , anders moet je even de haakjes proberen te volgen waar ze open gaan en wanneer ze sluiten.

nee hetw erkt niet dan komt er te staan on line 52 hier moet de fout inzitten:

if ($_GET[show] >= "0") 
Switch gaat kijken naar de ingevoerde waarde:
<?
switch($_GET[cat]) # Wil dus zeggen dat hij gaat kijken welke waarde $_GET[cat] heeft
# Dan komt ie dit tegen:
case 'home':
print('in home');
break;
# Als $_GET[cat] de waarde home heeft print ie "in home" en stopt switch anders gaat hij ze allemaal af
default:
print('naar home');
break;
# Als $_GET[cat] een waarde heeft die er niet in voorkomt wordt de default waarde gebruikt
?>

Zo wel duidelijk?
zie switch statement op php.net: http://nl.php.net/switch

Maar omdat ook ik in het begin niks snapte van php.net :P...

met switch, wissel je tussen variabele waarden. JE switcht in dit geval met de var $_GET['cat'] (Een via het adres meegegeven waarde, bijv file.php?cat=downloads. Nu weet php dat we tussne die var gaan switchen. Moetne we wel even de mogelijke waarde geven

case 'downloads':
// code
break;

Zo doe je dat. "case" (in het geval dat) de waarde van $_GET['cat'] "downloads" is, dan doe het onderstaande. Ik kom er zo op wat je dar kunt neerzetten.
Na die neergezette code komt er een break;. Om aan te geven dat de pagina van "in het geval van "downloads"" stopt.

Zo gaat dat even door, en aarna komt "default"

Als je voor $_GET['cat'] een waarde invult die je niet hebt definieerd (met case ''), pakt hij de default page.

Ok dan nu, wat kun je voor // code invullen. Nou, meestal is dat een include (include('downlads.php');) bijv.

Nu maak ik maar eens een eind aan dit bericht :P. Lees ff die pagina die ik je gaf door.
@Mitch: Niet echt netjes om $_GET[cat] te gebruiken ;). Het is geen getal, maar een tekstwaarde. Altijd ' of " omheen :). Ja ik weet dat het "dan ook werkt" maar zo hoort het niet :)

Reageren