Paul kijk eens rond op phphulp aub. Bij Tutorials staat 1 layout voor pagina versie I,II en III dacht ik. Zelf gebruik ik deze http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/118
Veel succes
?
Onbekende gebruiker
14-03-2004 14:46
Parse error: parse error in /data/members/free/tripod/nl/y/o/u/yourbannerdesigner/htdocs/1k2/cat/index.php on line 53
Switch gaat kijken naar de ingevoerde waarde:
<?
switch($_GET[cat]) # Wil dus zeggen dat hij gaat kijken welke waarde $_GET[cat] heeft
# Dan komt ie dit tegen:
case 'home':
print('in home');
break;
# Als $_GET[cat] de waarde home heeft print ie "in home" en stopt switch anders gaat hij ze allemaal af
default:
print('naar home');
break;
# Als $_GET[cat] een waarde heeft die er niet in voorkomt wordt de default waarde gebruikt
?>
Maar omdat ook ik in het begin niks snapte van php.net :P...
met switch, wissel je tussen variabele waarden. JE switcht in dit geval met de var $_GET['cat'] (Een via het adres meegegeven waarde, bijv file.php?cat=downloads. Nu weet php dat we tussne die var gaan switchen. Moetne we wel even de mogelijke waarde geven
case 'downloads':
// code
break;
Zo doe je dat. "case" (in het geval dat) de waarde van $_GET['cat'] "downloads" is, dan doe het onderstaande. Ik kom er zo op wat je dar kunt neerzetten.
Na die neergezette code komt er een break;. Om aan te geven dat de pagina van "in het geval van "downloads"" stopt.
Zo gaat dat even door, en aarna komt "default"
Als je voor $_GET['cat'] een waarde invult die je niet hebt definieerd (met case ''), pakt hij de default page.
Ok dan nu, wat kun je voor // code invullen. Nou, meestal is dat een include (include('downlads.php');) bijv.
Nu maak ik maar eens een eind aan dit bericht :P. Lees ff die pagina die ik je gaf door.
?
Onbekende gebruiker
14-03-2004 16:15
@Mitch: Niet echt netjes om $_GET[cat] te gebruiken ;). Het is geen getal, maar een tekstwaarde. Altijd ' of " omheen :). Ja ik weet dat het "dan ook werkt" maar zo hoort het niet :)