ik heb op het inetrnet het script uit 2000 genaamd Cybercrawl gedownload, geïnstalleerd, de juiste ROOT ingevuld, ECHTER werkt het script niet.
In de file index.php3 gaat volgens mij iets mis: het ingevulde zoekwoord wordt niet verwerkt ($query).
Ik heb bijv. zelf al met if (!isset($_POST['submitr'])) { gekeken of dit helpt maar geen soelaas. Ik ben ene php beginneling en komt hier niet uit.
De ontwikkelaar heb ik al gemaild echter geen reactie.
Hoe kan ik hier de php bestanden als source plaatsen zodat jullie er een oog op kunnen werpen?
oh ja, deze foutmelding krijg ik:
Warning: reset() [function.reset]: Passed variable is not an array or object in index.php3 on line 59
Line 59 = reset($lycos_link);
Het kan best dat het probleem ergens anders zit in dit bestand of de geinclude andere bestanden (source code wil ik graag plaatsen, maar kan dat hier?)
Notice: Undefined variable: query in index.php3 on line 46
Notice: Undefined index: Main in template.inc on line 304
IN INDEX.PHP3:
$t->set_file("Main","main.html");
# set MyFileHandle = our template file
$t->set_var("cc_name",$cc_name);
# set template variable cc_name = $cc_name value
$t->set_var("cc_pname",$cc_pname);
# set template variable cc_pname = $cc_pname value
$t->set_var("query",$query); # set template variable query = $query value
$t->parse("MainOutput","Main");
# set template variable MyOutput = parsed file
$t->p("MainOutput");
# output the value of MainOutput (our parsed data)
'query' wordt in een formulier gebruikt (main.html):
name=query value ="{query}"
Superglobals, ok (n.b. er wordt geen gebruik gemaakt van mysql en databewaring... de gevonden gegevens worden direct gezocht en gepresenteerd)
Kan ik niet ergens de code plaatsen en dat iemand er naar kijkt? Als het zo'n oude code is lijkt het mij geen probleem voor de pro's hier om een simpele oplossing te vinden.
Eigenlijk zoek ik een crawl php script waar ik op diverse websites kan zoeken en waarvan de gevonden gegevens netjes worden gepresenteerd, zoals als www.wieowie.nl
.php3 extensie duidt op een (te) oud script. Wordt hoogstwaarschijnlijk niet meer ondersteund :)
Nounou een PHP3 script is supermakkelijk om te bouwen naar een goed PHP5 script. Qua ondersteuning, daar zijn we hier toch voor om mensen onder elkaar te helpen, het zei met tips of een stukje script.
Zoals eerder al wordt geroepen de superglobals eruit halen, en ombouwen naar $_POST en $_GET zal de grootste problemen oplossen.