Ik ben op het moment bezig om mijn website te "restylen" en nou wil ik een portfolio maken maar weet niet wat voor ontwerp ik het zal geven,
Heeft iemand misschien ideeën over vorm, kleur etc.
het is de bedoeling dat het in een wit veld past
Alvast bedankt
Je neemt een grid (voor mijn part pak je er even Excel bij) en gaat spelen met vlakken. Grote vlakken, en wat kleinere. En ieder vlak plak je uiteindelijk een stukje van een website of een logo, of in ieder geval een afbeelding van iets dat je gemaakt hebt achter. De vlakken scheidt je wat van elkaar door er witruimte tussen te laten, maar je behoudt de grid. De afmetingen blijven kloppen.
De vlakken zijn klikbaar (eventueel met een toepasselijk maar niet opdringerig hover-effect) en leiden je naar de 'case' (maar gebruik dan wel een ander woord, 'case' klinkt zo jargon-achtig) waar je de mooiste puntjes van die website even uitlicht, en bij sommige puntjes een kleine motivatie zet, of letterlijk annotaties (dus alsof je er met pen wat bij hebt geschreven) en je zou er wat over de klant en over de gebruikte technieken kunnen vermelden.
@Robert
Ik zat op een gegeven moment krap met mn tijd. Zoals ik al zei, ik zit eraan te denken om een nieuwe layout te maken (en gelijk nieuw materiaal erop te zetten).
@Terence
Klopt, een portfolio is een visitekaartje van jezelf. Op het moment dat een evt. klant o.i.d. je site bezoekt, moet hij gelijk al een indruk krijgen van wat je kan.
Het was/is Yvonne Pauw.
Je portfolio ziet er wel aardig uit. Ik vind je layout zelfs eigenlijk te druk voor een portfolio, maar das mijn mening. Ik snap ook niet waarom je de bezoeker de keuze geeft om naar een donkere/duistere kleurenversie te switchen. Het geeft geen meerwaarde aan je site.
@Jelmer
Wat jij bedoelt is een interface ontwerp.
Ik vind jouw versie erg verwarrend. Wat ik altijd doe is:
met een interface ontwerp ga je uitvogelen waar precies je header moet komen, het logo, het menu, de tekst + evt. plaatjes, je footer, alles.
Dit geef je aan met alleen lijntjes en vakken (gewoon zwart wit)
Pas als je daar helemaal tevreden over bent, ga je dit interface ontwerp omzetten naar een layout.
@Tamara, nee ik bedoel hier echt de plaatjes. De paarse vlakken zijn jouw persoonlijke hoogtepunten van de dingen die je al hebt gemaakt, en naarmate je portfolio groter wordt groeit dus je collage.
De navigatie zit niet in dat plaatje (of in mijn verhaal) maar ik die zou ik lekker simpel houden. Grote letters, bovenaan of links ergens. De woorden zouden voor zich moeten spreken, ervan uitgaande dat er naast deze links en de collage niet veel meer op de pagina staat. En waarom zou er meer op deze pagina staan? Ik denk dat de bezoeker overdonderen met mooi werk een betere, of een creatievere indruk achterlaat dan overdonderen met tekst over hoe goed je wel niet bent met photoshop, en hoe goedkoop dat dan wel niet kan.
ik heb het volgende ontwerp een beetje in mijn hoofd:
Een gecentreerde ruimte wit bovenin en header met een soort van schetstekening daaronder het menu, en daaronder de inhoud. Onder de inhoud moet dan het portfolio komen wat dus bovenop een witte achtergrond staat en aangezien ik wel een strak portfolio wil, maar niet egt van simpel hou zoals een simpele lijn eromheen, heb ik dus geen idee wat ik zou moeten maken als ontwerp:S
Het is trouwens bedoelt om logo's in te laten zien;)
Als design niet je sterkste kant is, laat het dan maken door iemand die er 'goed in is'. Alle designs die ik maak vinden klanten over het algemeen 'kaal', 'saai' en 'nietszeggend', terwijl ik ze 'strak', 'straight to the point' en 'clean' vind. Ik leg me dan ook meer toe op het daadwerkelijke programmeren en laat mijn ontwerpen maken door een professional.
Bedenk dat een webDeveloper, webDesigner en programmeur hele andere takken van sport zijn. Aan de toon van je post leid ik een beetje af dat design misschien niet je sterkste kant is en/of je niet genoeg inspiratie ervoor hebt...