Ik ben op het moment bezig om mijn website te "restylen" en nou wil ik een portfolio maken maar weet niet wat voor ontwerp ik het zal geven,
Heeft iemand misschien ideeën over vorm, kleur etc.
het is de bedoeling dat het in een wit veld past
Alvast bedankt

Groet Raymond
Wat screenshots van gemaakte sites, misschien beetje opacity, schaduw..

In wit vak zetten, klaar.
Ga gewoon eens wat proberen en toon je kunsten hier.
maar wat voor kader zouden jullie adviseren gewoon een simpele lijn of een gephotoshopte rand?
ik zou zeggen: ga lekker experimenteren met verschillende stijlen....

persoonlijk vind ik dat een portfolio site simpel moet zijn. de aandacht moet natuurlijk uitgaan naar je werk, en niet naar je site zelf ;)
Aan de andere kant Tamara (je hebt wel een punt hoor) je portfolio is ook meteen een visitekaartje van je ontwerpstijl en je kunnen.
@Tamara, ik hoop dat je met simpel bedoelt een strakke, nette en niet te moeilijke site.
en niet een 'simpele' site uit het jaar 1995
klopt.

maar ik heb een jaar geleden ook een portfolio site moeten maken voor school. en toen wilde ik iets maken wat ik echt super mooi vond, maar wat mn lerares gelijk afkraakte als te duister/te veel van het goede.

mijn portfolio

ik heb toen ooit deze layout gekozen, omdat ik geen gezeik wilde hebben met mn lerares :P wel lekker simpel.

maar ik zit eraan te denken om het nog een keertje over te doen, ligt eraan wanneer ik zin/tijd heb.

@ Erwin
simpel en strak hoeft echt niet perse uit het jaar 1995 te zijn. simpele, strakke websites kunnen ook mooi zijn (niet allemaal, als je dat bedoelt ;) )
Het ligt er ook aan wat de stijl van je site is.
Het moet er wel in passen. Als je bijv een heel gotische site hebt, dan moet de portfolio niet strak zijn.
Tamara heeft gelijk dat de aandacht wel uit moet gaan naar je werk.
1-0 voor mij Xd
@Tamara
Als je met de site die "te duister/ te veel van het goede" was die donkere site (groen boven, paars/lila onder) bedoelde, dan ben ik het wel met je docente eens.
Je huidige portfolio is wel mooi!

Er moet vooral duidelijkheid zijn in een lay-out, wat staat waar en de eigenlijke inhoud waar het om gaat moet er duidelijk uit springen. Zoals bij jou site als je de "tierlantijntjes" van de rechterkant naar links zou kopiëren, blijft het een strakke site en lijdt het niet teveel af.

Het ligt dus ook aan hoe je de inhoud eruit laat springen, wat ik vaak al goed vind werken is wel strakke lijnen gebruiken voor de inhoud, en een wat lichtere kleur voor de content t.o.v. de header/ het menu. Dan springt de inhoud er vanzelf al wel wat uit.

edit

Overigens wat ik wel jammer vind bij veel sites (en eigenlijk ook wel bij die van jou tamara) is dat je maar heel weinig met de ruimte doet. Niet erg, dat minimalistische, maar bij hogere resoluties hou je zoveel wit over aan weerszijden.

Reageren