Mijn vraag: ik heb een bestandsbeheer module in PHP gemaakt, (file-based, niet MySQL based) rondom de fckeditor. Ik heb een php bestand, config_paginas.php waarin ik arrays inlees. Dat ziet er in het kort zo uit:
<?php
$eindpagina = 2; // is natuurlijk meer
$IdNummer[0] = '0L';
$IncludeNaam[0] = '00L_start.inc';
$Beschrijving[0]= 'Startpagina, linkerkolom onder het menu';
$WebPagina[0] = 't_index.php';
$PreviewPad[0] = 'preview_links.php';
$UitklapTekst[0]= 'Startpagina links, onder menu';
$IdNummer[1] = '0M';
$IncludeNaam[1] = '00M_start.inc';
$Beschrijving[1]= 'Startpagina, middenkolom, de hoofdkolom';
$WebPagina[1] = 't_index.php';
$PreviewPad[1] = 'preview_midden.php';
$UitklapTekst[1]= 'Startpagina middenkolom';
$t = 0;
while ($t <= $eindpagina)
{
echo "<option value=\"".$IdNummer[$t]."~".$IncludeNaam[$t]."~".$Beschrijving[$t]."~".$WebPagina[$t]."~".$PreviewPad[$t]."\">".$UitklapTekst[$t]."</option>\n";
$t++;
}
?>
Dit werkt goed, maar ik wil af van het ingeven van de nummering. Nadeel is nu dat als ik iets tussen wil voegen, ik de nummers van de arrays daaronder (dus met hogere nummers) allemaal moet ophogen. Omslachtig.
Ik wil een array vullen dat genoeg heeft aan iets als dit, ik pik er eentje uit:
$IncludeNaam[] ="aap";
$IncludeNaam[] ="noot";
$IncludeNaam[] ="mies";
waarin het array zelf op volgorde van inlezen het nummer binnen de array toewijst, en misschien ook nog wel zelf het einde bepaalt.
Ik begrijp ook wel dat je een reeks (aap,noot,mies) wel in een array kan lezen, weet zo even de php-functie niet maar dat kan. Dan mis ik echter het overzicht wat ik nu heb. Dit opschrijvende, begint het me wel te dagen welke richting het uitmoet, maar ideeën toch welkom.
Ik hoop dat ik duidelijk ben. Bedankt voor je reactie.
Harry Koopman