Is het mogelijk als de webserver een bepaald mime-type niet (wil) registreren, deze alsnog via een html-syntax af te dwingen?
Ik wil nl. een flv filmpje embedden, maar dit werkt niet omdat de webserver de mime-type niet heeft geregistreerd.
Als ie een 404 geeft, dan geeft ie een 404. Als ie de mime niet kent, dan geeft ie het gewoon als download, geen ingewikkeld gedoe van een 404 geven.
[/quote]
Niet correct. Die download geeft ie pas als de mime-type geregistreerd is.
Ik wou het bij het vorige bericht al schrijven maar davht 'laat ik maar niet te gedetailleerd doen'.
Het is due niet dat als je een bestand laten we zeggen abdef.ghi staat en je typt dit in je url de browser dan een download geeft. Nee, dat doet de webserver pas als de extensie als mime-type geregistreerd is.
p.s. is onder deze lezers niet toevallig de beheerder van de webserver van de homepages van de kpn ipb gebruikers???????????
Onzin, wanneer ik een bestand "zooi.xyqzx" online zet kan ik dat gewoon downloaden. Kan me niet voorstellen dat die mimetype geregistreerd is bij mijn webhost.
Fijn Newbie. Da's heel mooi voor jou. Ik zou zeggen installeer ff thuis een webserver bv. xampp en maak een pagina waarin een flv bestand wordt afgespeeld maar haal wel de regel waarin flv voorkomt uit de htaccess bestand weg. Als het flv bestand gewoon afspeelt zet je ff je poort 80 open op je router na je computer en post je hier ff je ip-adres en de inhoud van je htaccess bestand.
Ik hoop dat deze thread toch bij de kern blijft. Dus nogmaals de vraag.
Kan een onbekende mime-type via een html-syntax tijdelijk voor de huidige html-pagina afgedwongen worden?
------------------
Dat is volgens mij ook Rens.
Dat ziet de server toch ook aan de header van de bestanden of zo?
Weet jij niet of er een html syntax is bv. met de meta-tags?
Rene: misschien is het een idee dat als je een vraag stelt, je niet al te opgefokt wordt wanneer mensen het antwoord niet weten. Je stelt hier een vraag die niets met php te maken heeft, en als je alwetendheid verwacht ben je overal op het internet op de verkeerde plaats.
Als flash geblokkeerd is doordat het mimetype niet bekend is in de webserver, dan kun je afdwingen wat je wilt (door bijvoorbeeld via de header() functie een en ander aan te passen). Als KPN flash blocked, door webserver of netwerkconfiguratie, hoe wil je dit dan vanuit een document dat je aanroept via die infrastructuur aanpassen?
Mocht er een manier zijn om toch flash te hosten, dan zal kpn je dit graag vertellen. Misschien een idee om hen even te bellen i.p.v. te verwachten dat ze dit forum lezen?
P.S.: HTML zal nooit of te nimmer deze aanpassing kunnen doen. HTML is client-side, en heeft dus geen invloed op de serverconfiguratie.
Volgens mij kan het niet. In HTML kan het slechts omdat het een eigenschap van HTML zelf is, en in HTML kan het alleen voor het huidige document voor slechts bepaalde headers. Voor Content-Type bijvoorbeeld uiteraard niet, omdat je HTML moeilijk als HTML kan verwerken wanneer je niet weet dat het HTML is ;)
Ook vraag ik mij af of die stelling van de extensie wel waar is. Wanneer ik hier bijvoorbeeld http://mirror.ikhoefgeen.nl/test.jpg opvraag, geeft hij image/jpeg als mimetype bij mij. Het is gewoon een leeg tekstbestand dat ik hernoemd heb. Dus.
Misschien het proberen waard. Verander je motorcross.flv in iets anders wat het wel doet, bijvoorbeeld motorcross.html. Maakt niet uit dat het geen HTML is, probeer het gewoon eens. En nu verwijs je in je index.html ook naar het ding, met inderdaad '.html' als extensie. Ik denk niet dat je flash-player zal kijken naar de mimetype-header van de server, maar eerder naar de eerste bytes die hij terugstuurt.
@Rene: misschien dat je via .htaccess wat mag van KPN. .htaccess is namelijk een manier om je webserver anders te 'configureren'. En dat is de plek waar in dit geval flash tegengehouden wordt. Hier een linkje naar een mogelijke oplossing. Het gaat om het stukje met addType