Ik ben togh maar achter mijn muur vandaan geklommen, en heb besloten om te leren diven.
En guess what, het lukt, maar, het lukt me nu niet om het geheel te centreren...
dit is de container:
.geheel {
position: relative;
text-align: center;
width: 795px;
height: 582px;
}
dit is niet bepaald 'center' als ik het bekijk:
http://www.waysoflife.eu/solow/wolletjemeholletje/
alvast merci.
Maar ik wil heb de breedte van de pagina meegeven... en zoals ik al zei, ik ben vandaag begonnen met div, dus ik snap echt niet wat je net allemaal zegt..
Verklein je scherm eens, dan staat die niet meer in het midden.
Je hebt nu een scherm resolutie van (blijkbaar) met horizontaal 1024 pixels :)
Hij pakt 17,5 procent van de breedte van je browserwindow. Dus bij jou zal die gecentreerd staan, bij veel anderen niet.
Er zijn verschillende manieren om een div te centreren en de manier die hij zelf post n.a.v. een post van een ander die hij aan geeft niet werkt. werkt wel als dat de enigste code is die je gebruikt.
er zit helaas nog veel meer code achter die wij niet kunnen zien en daarom kunnen wij dan ook niet 'de' oplossing geven voor dit probleem.
Wat veel mensen denk is dat de 'absolute' uitgaat van de gehele pagina, terwijl dit niet zo is, het gaat uit van de div waar hij inzit. Hierbij moet je wel de container div 'relative' geven omdat, anders neemt hij de pagina en niet de container.