Ik heb thuis een server 2003 enterprise van windows staan met xampp erop.
Nou heb ik er een site op draaien maar voordat ik de poort open zet wil ik graag een wachtoord op mijn sql server. Maar hoe stel je dat in??
Oke, ik heb hier een MySQL draaien en ik wil het zo instellen dan buitenstaanders niet op het volgende adres kunnen komen: http://ip.ip.ip.ip/phpmyadmin dmv. een wachtwoord. Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Omdat ik op gebied van webservers geen ervaring heb.
Intussen heb ik xampp gereset en dus ook mijn database. Ik ben nu dus helemaal opnieuw begonnen. Ik heb alleen mijn php bestanden nog.
Als jij gewoon in HTaccess even een file aanmaakt die aangeeft dat alleen localhost er in mag, of jou netwerk adres dan is alles al geregeld. Maar zoieso, geen wachtwoord is slecht. Probeer zo min mogelijk dingen te doen als root, die kan nl. alles. Als jij een keer een fout maakt in een script kunnen mensen dmv SQL injection de MySQL tabel verwijderen, en dan kun je hem opnieuw installeren.
Ik heb nog een ander probleem. Namelijk: Als je bv. naar: ip.ip.ip.ip/map/ gaat dan krijg je bij mij een lijst met bestanden in die map op je scherm. Hoe zet je dit uit??
Op zich geen slechte oplossing maar je wil niet voor elke map die je maakt daar een bestand voor aanmaken. De zoekresultaten van Noppes zal het vast bij staan.