Als ik een link heb dan zit er altijd zo'n streepje onder_____ hoe kan ik die weg halen?
sIFR
Hoewel het mogelijk is om gehele paragrafen te vervangen via sIFR is het niet aangeraden, hoofzakelijk is het bedoeld om headings te vervangen.
@ Paradox: het is sowieso niet aan te raden om hele paragrafen in niet gangbare fonts te zetten. Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Blanche schreef op 18.10.2008 22:53
Vanaf CSS3 hebben we gelukkig wel de mogelijkheid om niet standaard fonts te gebruiken. Is een font niet aanwezig binnen de browser van een gebruiker, dan kan deze vanaf een externe locatie gedownload worden.

Op dit moment is Safari 3.1 de enige browser die dit stukje CSS al ondersteund, dus het is nog wachten tot de andere browsers volgen.

Zie ook: http://www.css3.info/preview/web-fonts-with-font-face/

Het is ongelofelijk, maar IE ondersteunt al sinds versie 4.0 font embedding.
@Jan: dat is zeker waar! Ware het niet dat het hier om fonts van het EOT type gaat en hier dus geen TrueType fonts ondersteund worden...

ps. IE had hier dus wel een innovatief idee, alleen is het nooit overgenomen door andere browsers ;-)
@ Blanche: vond ik destijds ook. Ik neem aan dat IE hier een beetje geboycot is. Misschien is het ook gedaan om programmeurs tegen zichzelf in bescherming te nemen en users te behoeden voor de meest uitheemse fonts als alinealettertype ;-)

Reageren