Hoi Mensen,

Zoals je ziet als je zoekt op php hulp (op google), staat de site weergegeven met daaronder nog weer een aantal links (laatste php scripts, forum etc).

Hoe krijg je dit soort links in google? Dit wil ik namelijk ook voor mijn nieuwe, zeer uitgebreide site.

Aar schreef op 21.10.2008 18:38
Om in google te komen moet je geel links naar jouw site krijgen, en hoe meer links, hoe populairder je site is en je page rank zal stijgen.

Dit is niet geheel waar. Een link van een site met een hogere pagerank is veel meer waard dan duizend links van sites met een lage pagerank.
Wanneer jouw eigen site een hoge pagerank behaalt (vanaf 6 ofzo) dan is de kans groot dat je sublinks op google krijgt. En dit is erg moeilijk trouwens.
Hebben jullie nog tips voor mij om hoge pagerank te krijgen? Want ik had altijd 2/3 .
roel schreef op 21.10.2008 22:17
Hebben jullie nog tips voor mij om hoge pagerank te krijgen? Want ik had altijd 2/3 .

Lees dit maar eens door
Gelukkig geldt die regel van "hoe meer links hoe beter" niet, er wordt gekeken naar Relavantie van de links, naar de pagerank van de site waar de link staat enzovoorts.

Daarom werken van die linksites (linkshares) ook niet (meer) om hoog te komen. Deze sites (behalve een aantal als startpagina enzo, omdat deze wel echt op bepaalde onderwerpen werken en wel een goede naam hebben)
kan je je site vaak gratis bij aanmelden maar het is zo'n dumpbak van allemaal links dat er van enige logica geen sprake is. Om dit soort misbruik te voorkomen (onderandere!) is er met de ranking gaan werken.

De sublinks kan inderdaad alleen met een pagerank vanaf een bepaalde hoogte, maar volgens mij moet je ook echt een sitemap hebben toegevoegd.

Lees dit maar eens door, staat niet alles in maar is wel al een goede hulp in de juiste richting:

http://phphulp.nl/php/tutorials/8/590/

Reageren